Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

I Lima.

Av blomsterbarnet - 9 februari 2009 17:20

Hejhej!

Nu är jag uppe i Lima på sportlov. Jag kom upp hit igår kväll efter en lång bussresa med leder som gnisslar för att de är stela och gör ont. Suck.

Idag vaknade jag av att en av hundarna väsnades i hundgården, fast det var väl bra för klockan var kvart över tio och jag vill inte vända om dygnet för mycket nu bara för att det är lov. Så jag masade mej upp och blev genast på gott humör för det var så fint väder ute. Massor med snö och solen sken så det såg ut som ett vitt glittrande landskap. Härligt! Efter lite om och men fick jag dvd:n att funka och hittade mammas yogamatta. Sen låg jag där i 45 minuter med ben och armar åt alla möjliga håll:P Men jag känner att det är bra träning för mej. Så ska bli lite flitigare med yogan har jag tänkt. Efter det tog jag en dusch och käkade frukost (lunch!?). Sen blev jag nåt jag inte varit på länge nu, sysslolös. Uttråkad blir jag lätt men sysslolös brukar jag inte känna mej. Då kilade jag till köksfönstret och spanade ner till min kära barndomsvän och granne J, hennes bil stod på parkeringen så efter ett kort och glatt telefonsamtal så drog jag på mej min varmaste stora jacka och moonbootsen och gick över till henne. Så satt jag i hennes kök i några timmar medans hon bakade och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Sen ringde mamma och frågade om jag hade tagit in hundarna nu när det är så kallt ute. Så det var bara att dra på sej alla kläder igen och gå hem och släppa in odjuren^^ Och nu sitter jag här och fördriver tiden. Ska snart äta mat och sedan ska jag och mamma åka till Heden och ta in mosters hästar eftersom hon är bortrest. Kan bli spännande, hehe xD

Annars så är jag lite deppig idag för älsklingen åker till Afrika inatt. Och så kommer han vara där i tre veckor. Det gick bra att säga hejdå igår, men idag känns det lite jobbigt. Mest för att han inte vet om hans mobiltelefon kommer funka där nere och isf kan vi inte höras under den här tiden. Och det kommer bli tufft, att inte höras av på tre veckor. Det är Uganda han ska till så det finns ju inte internet precis heller.. Men det är bara att hoppas på att telefonerna funkar:) Nu ska jag gå och prata med mamma lite. Men vi hörs senare ikväll eller imorrn eller nåt.

Puss & hejj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards