Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Inga kläder.

Av blomsterbarnet - 27 juni 2009 19:36

Hejhej.

Jag vet inte vad jag ska skriva faktiskt. Det har väl inte hänt så mycket. Igår mådde jag riktigt, riktigt dåligt och låg inne i lägenheten i soffan hela dagen tills älsklingen kom hem på eftermiddagen. Då tog jag tag i mej själv och tog min rosa pall och installerade oss i duschen^^ Då vet man att det inte är bra. När man måste sitta ner och duscha.. När det väl var överstökat åkte det på lite smink i bara farten och sen tog det tvärstopp. Vi skulle nämligen ut igår kväll så det var det jag skulle fixa iordning mej för. Men jag hittade fanemej inga kläder som passade. Jag tror jag provade nästan allt i min ägo men allt var för litet. Jeanskjolen gick igen med nöd och näppe men den kunde inte sitta så satans tajt när jag hade så himla ont i magen, jeansshortsen var bara att glömma, och så kläckte F ur sej att leggings blir väl bra men jag har samlat på mej så mycket vätska så leggingsen satt för tajt i vaderna! Ingenting passade!! Så fastän det var så jäkla varmt ute bestämde jag mej för att ta mina för stora baggyjeans, för det fanns ju helt enkelt inget annat. Och så passade inte dom heller!!! Jag kan ju erkänna att sammanbrottet var nära.. Men tillslut fick det bli ett par badshorts med ett svart linne till och bikiniöverdel. Så en timme sena pga  klädkris så tog vi bussen ner på torget och träffade några kompisar. Men jag orkade ju knappt ta mej framåt och satte mej vid havet medans de andra shoppade (det är nåt som kallas "Sundanatta" här i Stenungsund nu och igår var affärerna öppna till klockan 22 med massor med extraerbjudande och rea och sånt). Sen kom de och visade sina fynd och så kom det mer folk som vi umgicks med men jag orkade inte ens vara social. Och där går gränsen för mej. Okej om jag inte är pigg. Men när jag inte ens orkar prata med folk så är det faktiskt dax att åka hem. Så jag och F åkte hem tidigt. Och väl innanför dörren la jag mej på sängen och bröt ihop totalt. Jag tror jag grät i en timme i famnen på F som tröstade så gott han kunde. Det är alldeles för mycket nu. Jag vet inte vad jag ska få krafter ifrån längre. Älsklingen frågade mej när jag var så ledsen vad det är som är allra, allra värst. Och det är det som är problemet. Att det är inte en grejj som är allra, allra värst. Utan det är typ tio saker.. 

Idag sov jag ganska länge och sen har jag bara legat i soffan och läst. Jag läser "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson, den sista boken i Milleniumtriologin. Och nu har jag kommit halva boken och kan inte sluta;) Och det är skönt att läsa också för då tänker man inte på nått annat.. En gång har jag varit ut idag och då blev det en runda på affären men usch vad varmt det är! Jag vet att man inte ska klaga men jag klarar inte av den här värmen alls, jag gömmer mej inne tills på kvällen då det kanske är möjligt att gå ut. Sen är det inte roligt att vara i så stark sol heller när man får soleksem. Ikväll är det väl fest och röjj nere på torget men jag vill inte gå ut. Jag har ont i magen och har inga kläder och är inte alls på humör. F är ute och fiskar med en kompis och jag hoppas att han kommer hem ikväll så jag slipper sova ensam ifall det blir fler psykbryt..

Jag hoppas att alla har överlevt dagens hetta och att ni haft en bra dag!

Pussokram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards