Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Jag klagar inte.!

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det.

För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påverkas fast jag inte vill.

Mitt liv är inte enkelt.

Jag är (som ni nog vet vid det här laget;P) kroniskt sjuk. Det jobbiga är att det inte har gått att ställa en 100% säker diagnos på någonting än. Utan "antagligen" så har jag Ulcerös Colit, IBS och även kanske PSC. TRE stycken kroniska tillstånd. Vilket för vem som helst inte är speciellt kul att få eller att leva med.

Sen jag flyttade in i den här lägenheten med min pojkvän för sju månader sen så har ekonomin varit i princip obefintlig. Varje månad får man snåla och snåla för att ens få mat på bordet. Och om inte det fanns högkostnadsskydd på mediciner så hade vi båda svultit ihjäl vid det här laget. Men jag kan säga att nu börjar det kännas att man inte kunnat unna sej själv nåt kul på väldigt länge. Inte köpt några kläder eller sånt, inte kunnat gå ut nån kväll och ha skojj, ingenting. Och nu i sommar är det extra tufft eftersom att jag inte får studiebidrag då. I september kommer det vända för då kommer jag få mer pengar än förut + att F jobbar nu så det kommer lösa sej. Visste man inte det skulle jag aldrig orka med. Men man är tvungen att kämpa på liksom.. Men i vilket fall så är det väldigt, väldigt tufft..

Och så har vi vikten som sista jobbiga grejj här. Fortfarande syns ingen skillnad på vågen men jag hoppas att några kortison-kilon försvinner av sej självt så att jag inte behöver banta bort alltihop. Det vore trevligt att få på sej sina kläder när skolan börjar liksom. Jag ligger 5-6 kilo över normalt och som sagt så är det kläderna som är problemet. Dom passar inte. Och jag har ju inte råd att köpa några nya precis..

Och det jag vill komma fram till är att; JAG KLAGAR INTE!!

Jag har det fanemej inte lätt men jag klagar inte. Jag har alltid varit sån. Det krävs mycket om jag ska säga nåt. Och själva problemet är att jag klarar inte av att umgås med folk som bara gnäller. Klagar över allt och pratar skit. Jag orkar inte med det längre. Två så kallade vänner till mej hänger fruktansvärt löst bara för att dom klagar över så himla patetiska grejjer och en av dom är expert på att tycka synd om sej själv fastän hon har det mycket, mycket bättre än mej. Jag och min mamma brukar diskutera det här och mamma säger ju liksom det att det är för att alla människor har olika förutsättningar. Jag klagar inte när jag är förkyld för jag har varit med om mycket värre. Men en annan kanske klagar jättemycket och tror den ska dö för det är det värsta som den varit med om. Så ja, jag håller med. Alla har olika förutsättningar. Men jag orkar inte med dom här människorna mer. Och jag typ skäms för det.. För jag vill tycka om människor. Men på nåt sätt så har mitt tålamod tagit slut. Det kan nog bero på att det är extra tufft i mitt eget liv just nu. När man umgås med en vän så ska det vara ge och ta. Så när man inte får något alls tillbaka utan bara ger och ger och ger. Är det verkligen en vän då?

Ne, nu måste jag kila in i duschen om jag ska piggna till nån gång. Men det känns väldigt skönt att ha fått skriva av sej litegrann:) Det behövdes..

Over & Out

P.S Jag vill bara säga tack till min älskade mamma och pappa som ställer upp på alla sätt som finns. Är så himla tacksam för allt ni gör för mej<3 D.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Av blomsterbarnet - 7 juli 2009 23:36

Hejhej! Jag ska alldeles strax gå och sova, är hur trött som helst. Men jag vill göra en liten uppdatering så ni vet att jag lever;)   * Dom tog emot min journal på Östra Sjukhuset i Göteborg så jag ska bli kallad dit till en läkare i september! Så n...

Ovido - Quiz & Flashcards