Alla inlägg under augusti 2008

Av blomsterbarnet - 20 augusti 2008 16:10

Hej igen!


Nu är det ett tag sen jag var in på min blogg och skrev eller kikade, men jag har haft ganska fullt upp. Åkte ner till Stenungsund igen i fredags med mina kompisar som skulle till Göteborg den helgen. Och tack gode gud för det, om jag behövt resa själv så vette fasiken hur jag hade klarat det. På lördagen åkte jag in till dem i Göteborg och umgicks med dom hela dagen och kvällen. Och det var så himla roligt och mysigt! Tack för en superbra dag som jag kommer leva på och komma ihåg länge!:) 


Men åter till saken så tog det emot så fruktansvärt mycket att  resa hemifrån igen.. När jag flyttade hemifrån till St-sund och började ettan förra året så var det självklart tufft i början, men den här gången var ångesten 50 gånger värre. För nu är det inte en välmående och självsäker tjej som flyttat ner, utan den här gången anlände en sjuk, trött, ledsen, bedrövad, sorgsen och deprimerad tjej, med ångesten ståendes ut genom öronen. Självkänslan, självförtroendet, självständigheten och all livslust är som bortblåst. Det enda som får mej att någorlunda stå på fötter är min familj som jag älskar mer än allt annat, men nu befinner jag mej 50 mil ifrån dom. Jag är liksom inte Jag längre, utan jag är en vandrande sjukdom som jag inte kan acceptera.. Och vem är man då?  Usch! Jag vet inte vem jag är längre.. Vill bara bli den glada tjej som jag var förut. Nu är det bara mitt skal som är glatt, ingen skulle tro eller någonsin kunna ana att jag är sjuk och mår fruktansvärt dåligt. Så bra som jag "spelar" i skolan, borde jag faktiskt få en Oscar för!;) 


Igår kväll mådde jag jättedåligt, kände mej så ensam och ledsen, depressionens mörka moln liksom omslöt mej och det enda jag ville var att ringa hem. Och med mitt enorma oflyt så fungerade inte mobilen , det fanns inget nät!!:S  Vad fan gör man?! Jaadu.. Jag bröt iaf ihop totalt, och efter femtioelva misslyckade försök så fick jag låna en av mina rumskompisars mobil så jag fick tag på mamma. Och när jag pratat med henne en stund så blev det lite bättre. Tack mamma för att du finns där för mej!!<3


Idag har mobilen varit likadan, inget nät alltså, tills på eftermiddagen då en kompis plötsligt ringde på den! Passade på att ringa mamma då medans det funkade, men nu är det likadant igen..:( Jag har ju ingen annan telefon så mobilen betyder skitmycket för mej. Är så himla jobbigt när allt bara krånglar och man redan är svag.. När jag vaknade i morse såg jag ut som faan och hans moster, hade huvudvärk, ont i hela kroppen och mådde väldigt illa. Så det blev ingen skola idag.. Skäms över det, men får försöka känna att det kommer en ny dag imorgon.! Tog bussen ner på torget där jag var på vårdcentralen och tog prover tills jag ska till läkaren om en och en halv vecka. Jag hoppas att dom är bra. Sen köpte jag skinka på Coop och så åkte jag upp till lägenheten igen. Där vilade jag mej en stund och sen satt jag och pratade med P, min rumskompis O: polare, i några timmar tills O och E kom hem. Det var trevligt att slippa vara helt själv!:) Nu gör jag inget speciellt. Ser på tv och slappar bara, mår väldigt illa fortfarande så det blir nog en näringsdryck till middag idag. Jag hoppas att min kompis A kommer och hälsar på sen, vore kul med lite sällskap och filmmys! För att säga nått positivt om denna dag, så blir det faktiskt att jag är glatt överrasskad att mina kompisar här faktiskt bryr sej om mej. Jag har verkligen inte trott det. Men idag har både O och A verkligen frågat hur det är, och det värmer så mycket så jag skulle kunna gråta för det med..;P  Fast det räcker med tårar nu. Ska till psykologen imorrn bitti och det är väldigt bra, det behövs verkligen nu..

Haha Oj!, det råkade bli en uppsats som vanligt;)  Men det blir lätt så när man inte skrivit på ett tag..


Ha det så bra alla kottar på jorden!!

Puss o Kram 


P.S Fick precis veta att mobilen inte funkat för att dom flyttat en mast i Stenungsund, skönt och veta liksom! Bara att hoppas att den kommer funka som den ska nu! D.S

Av blomsterbarnet - 12 augusti 2008 19:48

Hejsan!

Tänkte börja med en liten uppdatering om vad som hänt sen senast!;)

Lördag: Då kommer jag faktiskt inte ihåg alls vad jag gjorde..

Söndag: Var till Torgås och hälsade på min älskade vän M.

Måndag: På dagen var jag och mamma till Heden och skulle hälsa på min moster. Men hon var inte hemma så vi gick ner till hagarna och hälsade på hästarna och det supersöta fölet litegrann innan vi åkte hem igen. Och på kvällen fick jag totalt psykbryt.. Det var ett tag sen som jag var riktigt ledsen, är inte det så ofta nu för tiden. Går oftast och håller allt inom mej.. Men igår kväll brast det verkligen ordentligt. Satt ute i härbret på våran gård och störtbölade i nån timme elller två. Sen gick jag in och grät och pratade med mamma. Det känns så fruktansvärt jobbigt att flytta ihop med två tjejjer som är tre år yngre än mej, som man inte känner alls, i en trång trea. Jag bodde så förra året och det knäckte mej totalt. Och då hade jag INTE sjukdomen att ta hänsyn till.. NU måste man förklara allt för dom, hur man mår och så vidare, för att dom förhoppningsvis ska kunna acceptera att "hålla sej lugna" när jag mår som sämst.. Men det känns så jobbigt o förklara allt, just med toaletten och så.. Att när jag har ett skov så paxar jag toaletten 20 timmar om dygnet.. Dom kommer väl se mej som en vandrande bajsmaskin med 500 olika fel, och inte som en kul och trevlig kompis.. *Suck*


Idag så mår jag i alla fall lite bättre. Men jag vaknade i morse och var ju såklart jättesvullen i ögonen och hade huvudvärk, fast det var ju inte så förvånande så mycket som jag grät igår kväll. Nu när jag har fått gråta ut och sova lite så känns det som sagt liiite bättre. Jag funkar så; jag bryter ihop och kommer igen! Måste acceptera att jag lär bo med andra tills vi hittar mej en egen lägenhet. Och det kommer att gå bra. Jag måste intala mej det.! Eftersom att jag var så slak när jag vaknade idag så åkte jag och mamma inte och bubblade som vi tänkt, utan jag har bakat muffins och sett på film idag istället:) Men jag har haft fruktansvärt ont i magen hela dagen idag, och varit jätteslak och varm.. Är lika nu med. Jag hoppas verkligen att det är bättre imorgon, för imorgon blir det myskväll me mina älskade tjejkompisar, och det ska bli jättetrevligt!


Innan jag går nu vill jag passa på att tacka alla som läser min blogg och kommenterar. Det värmer verkligen!:)

 Ha det så bra allihopa!!

Puss & Kram

Av blomsterbarnet - 8 augusti 2008 17:49

    Idag har denna underbara tjej varit hos mej och hälsat på! Det var så himla trevligt gumman, jag längtar redan tills på torsdag!;)  Jag mår lite bättre idag iallafall. En kotte på msn igår gjorde mej på lite bättre humör, och sen när jag träffat Bosse idag så känner jag mej hel igen! För tillfället iaf..^^ Vi snackade om massa olika saker, garvade åt fula gamla kort på datorn och så gick vi en promenad med Böppå :) Nyss kollade jag litegrann på OS-invigningen, och nu ska jag bara ta det lugnt, och så blir det väl käk sen; tacopirog!=) Gott! Ikväll ska jag ringa Liljedalarna på andra sidan och höra om vi ska samåka till Göteborg den 15, det vore kul med sällskap:) Men nu måste jag kila, är rastlös idag..

Good Bye!

Av blomsterbarnet - 7 augusti 2008 22:58

Usch vilken dag det har varit idag! Är så fruktansvärt trött, jag vill inte vara fånge i min egen kropp.! Jag har panikångest 24tim om dygnet pga av det, men vad fan ska man göra liksom?! Hoppa ur sej själv fungerar ju inte speciellt bra.! Ååj.. Jag har värk i lederna så det skriker om det, och inte kan jag ta värktabletter för leverns skull, och den har jag också ont i nu btw. Jag vill inte tro att det är levern som spökar, men jag är så trött och har ett hårt tryck på höger sida, så jag vet att det är den. Suck.. Sen krånglar magen som vanligt så den gör ont och är spänd och svullen som en jävla ballong! Självklart så har jag haft mensvärk från och till också, men mina tabletter jag tagit mot det får jag  inte ta längre på grund av UC:n. Så det är bara att bita ihop.! Det blir bara en jäkla röra av allt, en ond cirkel!! Eftersom att allting påverkar nånting.. Mamma hade köpt en bok till mej idag som heter "Mera Självkänsla". Och det passar ju ironiskt bra åt mej som håller på och går under isen.. Förlåt att jag bara klagat här nu, men ja vet inte vad jag ska ta mej till.. Jag hoppas alla andra mår bättre än jag:)

Over and Out!

Av blomsterbarnet - 6 augusti 2008 15:12

Hejsan!

Nu är jag hemma i Lima igen. Jag och min mamma har varit i Stenungsund lördag till tisdag och städat och plockat iordning i lägenheten där jag ska bo nu. Så finare än vad det är där just nu blir det inte.;P  Vi kom fram ganska sent på lördagen efter att ha vart i Stora Höga och snurrat runt i evigheter. På söndagen sov jag länge, sen var vi ner på torget en sväng och köpte lite skolgrejjer, och resten av dagen tillbringade vi med att plocka och sortera saker och städa i lägenheten.  På måndagen åkte vi in till Göteborg i ösregnet, fy satan vad det regnade!!! Plaskblöta blev vi.! Väl på plats så var jag på Kicks och köpte mej lite nagelgrejjer och en skitdyr foundation (blir så när man är så blek att den billigaste foundationen som passar ens hudton kostar över 300 spänn..). Efter lite om och men så åkte vi spårvagn till Korsvägen och gick på Belindas Café. Om du är allergisk mot något så är det guld värt att besöka Belindas Café. Det ligger på Eklandagatan 2, precis vid Liseberg. Där är all mat och alla konditorivaror allergianpassade. Allt är gluten och laktosfritt. Men det finns även många olika alternativ för dem som är ägg, mjölkprotein- och sojaallergiker. Jag, som är mjölkproteinallergisk och även utesluter gluten just nu, kan gå dit och äta mej smockmätt på en god kycklingpaj OCH så finns det massa olika konditorivaror som jag kan äta också!! Om man går nån annanstans har jag alltid funnit mej i att dricka ett glas vatten bara, för det finns aldrig nått jag tål, kanske på sin höjd en delicatoboll.. Hon som äger Belindas och hennes man är också supertrevliga, man blir glad bara av att gå dit. Så är du i Göteborg och är matallergiker av nåt slag. Gå till Belindas Café, jag rekommenderar det verkligen!!:)

Men för att fortsätta där jag var så gick jag och mamma på bio efteråt, vi såg på Mamma Mia, och jag vet att man inte ska svära, men fy faan va bra den var!! Musiken är så mäktig så hjärtat dunkar med liksom, iaf på mej som har musiken i blodet;) Efter bion så tog vi bussen hem i ösregnet och kollade på film och åt pirogrester och chips! Mums! Och på tisdagen packade vi och åkte hem till Dalarna. Fast jag insåg på måndagkvällen att grillchips som är så gott nog inte är någe vidare för min mage. Jag får försöka låta bli det i framtiden.. Suck.. Nu är magen med och styr igen.. Hatar min mage.. Och just nu så är den megahungrig men jag har ingenting att ge den för jag har inga glutenfria saker hemma.. Men jag hoppas mamma kommer hem snart så jag får äta lite mat. Ikväll ska min granne och nära vän J komma hem till mej:) Vi ska vara i härbret och ha myskväll och prata sönder varandra typ..:P Så nu måste jag kila iväg o platta håret!

See ya!!^^

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2008 19:54

Hej.

 Idag vill jag bara skriva att jag saknar min morfar så fruktansvärt mycket. Igår var det fyra år sedan han dog.

Men jag älskar honom lika mycket än, du kommer alltid vara saknad<3

Ovido - Quiz & Flashcards