Alla inlägg under mars 2009

Av blomsterbarnet - 29 mars 2009 16:53

Så var det söndag igen, och jag hatar den här söndagen. Nu har ytterligare en värdelös vecka av ens liv gått utan att man fått något vettigt gjort. En vecka full av ont i magen, smärtor, trötthet och ångest. Kul liksom. Ja, ni kanske märker vilket humör jag är på idag. Deppig och uttråkad.

Men igår kväll var jag och F hemma hos några vänner och hade trevligt vilket behövdes. Jag var ioförsej nära på att fly hem i panik en stund för att magen ballade ur, men jag stannade kvar och det är jag både stolt och glad över. Det var så att vi satt på övervåningen och såg på tv när jag fick magknip och tänkte att nu är det nog bäst att jag går på toa ifall det är nåt på g. Efter lite letande efter toalettpapper så kunde jag slå mej till ro på toaletten på nerevåningen en stund, vilket tydligen behövdes;P Sen var det bara bra igen och jag anslöt mej till dom andra. Men det tog inte många minuter innan jag nästan vred mej av smärta av ett fruktansvärt magknip så jag kilade ner på toaletten fort som attan vilket var bra kan jag säga. För sen bara kom det liksom. Men det var inte bajj utan bara massor med slem och lite bajj typ. Och jävlar vad ont det gjorde. Jag kallsvettades hur mycket som helst och fick sitta framåtlutad mot handfatet (som var väldigt lämpligt placerat faktiskt;P), för att behålla medvetandet. Herregud vilken pärs. Efter tio minuter mådde jag hyffsat bra igen och efter några minuter till av ångest för att torka mej ifall det skulle vara blod i så gjorde jag det (de var inge blod som tur var!), och gick sedan upp till de andra. Då var jag jätteskärrad och ville åka hem men jag tänkte att jag ger magen en chans till. Och tro det eller ej men sen var den snäll så vi blev kvar där ett bra tag till och hade trevligt. Väl hemma så var jag glad över att jag stannat kvar, rädd för magens och hur den mår egentligen, och sist men inte minst väldigt ledsen, för känslan när jag var på toan och hade så ont har jag haft förut.. Och det är ju inget man vill minnas eller kastas in i igen precis..

Idag vaknade jag tidigt av att älsklingen for upp som ett skott när hans mobil ringde och hans pappa undrade var han var, för vi hade ju inte ställt om några klockor..^^ Så han hade det lite stressigt:P När han åkt somnade jag om nån timme men sen var det kört. Jag är hur trött som helst men jag kan inte sova. Jag kan inte slappna av alls. Så jag försökte se på tv men det var inge roligt, och inte orkar jag göra så mycket annat heller. När F äntligen kom hem klockan ett var jag som en hundvalp. Hade jag haft en svans hade den gått som en propeller. Vaddå sällskapssjuk?;P Men min glädje var inte långvarig då han skrattade lite åt min lycka, gav mej en stor kram, och sedan sade att han skulle åka med en kompis till Gbg och hjälpa honom mecka med hans bil. Jahapp. Så jag diskade och lagade lite mat till mej själv och så har jag pratat lite i tellefonen med min lillebror som fyller sjutton idag. Nu ska jag snart försöka slå mej till ro i sängen, för jag mår väl inte så jättebra. Så ska jag försöka plugga lite senare så att nåt vettigt blir gjort. Jag har sån ångest över att jag inte varit i skolan på hela veckan..

Men jag hoppas att alla haft en trevlig helg!

Over & Out

Av blomsterbarnet - 26 mars 2009 12:53

Hejsan.

Nu har jag inte skrivit på några dagar för jag har inte haft nåt annat att berätta än att jag mår skitdåligt och har ont i magen. Jag vet inte om det beror på penicillinet (som jag som tur var äter för sista dagen idag), eller om det kanske är ett skov på g. I vilket fall som helst så mår jag fruktansvärt dåligt. Det känns som att magen håller på och tar livet av mej. Den är svullen som en stor ballong. Helt seriöst så ser det ut som att jag är höggravid, vilket älsklingen utnyttjar med att retas och frågar när barnet kommer..:P  Men smärtan är nog värst, och det har blivit värre för varje dag. Nu gör det till och med ont när jag vaknar på morgonen, annars är det som värst när man har ätit. Och ju mer jag äter dessto svullnare och ondare bli den. Men jag måste ju äta.. Skolan har jag inte tagit mej till på hela veckan, och samma är det idag. Men jag har hållit god min hela veckan, trots dom fördjävulska smärtorna. Men idag orkade jag inte. Varje morgon har jag gått upp med hoppet om att idag kommer det gå bra att äta och så kan jag gå till skolan på eftermiddagen iaf. Men varje dag är det samma visa. Jag äter frukost och så är det kört. Och som jag skrev innan så behövde jag inte ens äta frukost idag utan det gjorde ont redan när jag vaknade, så jag hade inte en tanke på att kliva ur sängen överhuvudtaget. Och idag har jag känt att jag verkligen vill åka upp till Lima. Till mamma och pappa. Jag brukar inte längta efter dom så mycket så men nu vill jag bara komma hem. Vilket nog också är ett tecken på att jag mår mycket sämre.. En annan grejj som dykt upp nu är att jag fått problem med ögonen. Jag har alltid haft lite torra och irriterade ögon men nu är det extremt. Igår kväll ville jag slita ur ögonen så ont som det gjorde. Det känns som att man har fått en sandlåda i ögonen minst sagt. Det skaver och bränner och svider och rinner och gör jätteont. Ska be doktor L när han ringer att han skickar en remiss till en ögonläkare, om han håller med om att det behövs.

Nu ska jag försöka genomföra dagens uppdrag - att duscha. Vilket ibland är mycket jobbigare än vad många tror.. Sen försöker jag få godkännande av F att gå en liten långsam promenad för jag tror att lite friskluft och sol skulle göra mej gott.

Ha det så bra allihopa!:)

Puss & Kram


Av blomsterbarnet - 23 mars 2009 10:46

Hejhej!

Äntligen har ja bajjat!! Haha, alltså jag har ju gjort det förut men jag ska lämna ett avföringsprov och då känner magen sej så pressad så de har inte kommit nåt på jättelänge. Men nu är det fixat så nu ska jag snart ta bussen ner till vårdcentralen så att dom får skicka iväg det. Det känns btw väldigt deprimerande att behöva åka buss ner på torget i detta vackra väder. Men stortån tillåter inte promenader än. Jag var iväg imorse så att dom fick kolla på den och den är mycket, mycket bättre nu. Såret har liksom slutit sej och så gör det inte ont att gå längre, vilket känns skönt:) Men dem sa att det lätt öppnar sej igen så jag fortsätter med att ha alsolspritomslag på kvällarna och att lägga om det och så. Äter ju antibiotika tills på torsdag så jag hoppas att det är bra då så att jag får promenera igen. Nu undrar nog föressten min mamma som jag pratade med imorse varför jag inte är i skolan. Men jag drog den slutsatsen att det är för fint väder för att gå till skolan;P Jag kan ju tala om att alla mina klasskamrater är på praktik nu i flera veckor, så jag är i skolan själv och pluggar eftersom att jag har specialschema. Idag skulle jag ha suttit och läst ett häfte om och om igen som träning inför nationella proven, vilket jag tyckte att jag kunde göra hemma idag istället eftersom att jag inte behöver nån hjälp med det och så är det mycket skönare att vara hemma. Skolan tyckte också det var okej så nu har jag läst häftet två gånger här hemma och nu överger jag pluggandet för stunden och ska strax pallra mej ut i det underbara vädret.! Klarblå himmel, solsken och varmt. Kan inte bli bättre!;) Magen är föressten inge vidare glad på mej. Jag är så misstänksam till att lämna avföringsprov nu medans jag äter antibiotika, tänk om värdena är sämre just nu pga det så att jag åker på mediciner igen, för magen är jätteknasig nu sen jag började med antibiotikan. Det skulle kännas bättre att vänta några veckor men jag måste lämna det den här veckan om doktor L ska hinna få det tills den 6 april då vi har telefontid. Och man blev inte mindre misstänksam när det inte var någorlunda normalt bajj, utan bajjet var som svart, tjockt tuggummi. Uuuh! (Ber om ursäkt till dom som blev icke-sugna på tuggummi nu men här får man tåla allt!).

Nu ska jag dressa mej och fixa burret innan jag ska ut och odla fräknar;)

Ha det så bra allihopa, hoppas ni har lika vackert väder som jag!

Puss o kraam

Av blomsterbarnet - 20 mars 2009 21:48

Hej!

Idag har det varit gasen i botten sen klockan sju i morse och så har jag inte sovit ordentligt på hela veckan, så gissa vem som är trött?;P Haha. I morse gick jag till distriktssköterskan igen med stortån och nu åkte jag dit. Eller hur man säger.. Hon tyckte inte det såg bättre ut idag fast dom lagt om såret varje morgon och det är liksom två veckor sen jag slog mej nu, så hon skickade mej till vårdcentralen där jag fick penicillin utskrivet. Så nu är det bara att hålla tummarna för att magen ska hålla sej snäll. Vilket inte är speciellt troligt med tanke på hur fucking jävla skitont jag haft sen igår på eftermiddagen. Jag kunde inte gå raklång på hela kvällen. Utan det var bara att inta sängläge men fy faan va ont jag hade i magen alltså =/ Idag har det varit liiiite bättre men den är fortfarande jättesvullen och gör rejält ont från och till. Jag hoppas att det är bättre imorrn..

Efter besöket på vårdcentralen åkte jag hem och åt litegrann, bytte kläder och fixade mej lite. Sen åkte jag till skolan där jag hade historia hela eftermiddagen. Klockan fyra kom jag ner till torget men mina glasögon jag skulle hämta hade inte kommit. Efter en promenad till Ica Kvantum så hade jag äntligen glutenfritt ljust toastbröd med mej hem! Gud vad jag har letat efter det. Och gott med toast var det också.;) Sen har jag bara legat utslagen i sängen med en fruktansvärd trötthet och smärtan varierar mellan tån och magen hela tiden. Den liksom byter plats. En stund bultar tån så att jag blir galen, och i nästa sekund gör magen ondast. Jag tror dom tävlar med varann;P Ikväll blev och är det iaf en lugn kväll med bara jag och F hemma vilket är skönt. Jag ska som sagt gå och sova strax och det ska bli såå himla superskönt!!!  Ska sova lääänge imorrn!:D

Ha en bra helg allihopa!!

Pusspuss 

Av blomsterbarnet - 19 mars 2009 13:59

Hejhej!

Jag är i skolan och har rast så jag tänkte passa på att skriva här lite.

Har varit i skolan hela dagen och det har gått bra. Har bara läst en massa religion - kristendom och islam och sånt. Och så har jag tränat på ett häfte inför nationella proven i svenska b som är om två veckor. Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska göra i estetisk verksamhets-kursen också. En tidning!:) Jag funderar på att göra en tidning som heter skitsnack och koncentrera mej på magproblem och sånt. Det är väl det jag är mest påläst om:P Sorgligt men sant. Om en halvtimme slutar jag och då ska jag hem och äta mat och diska. Sen bär det av ut på Tjörn igen på behandling hos F:s pappa. Ska bli skönt att få ligga där och koppla av lite. Det är bäst för F bara att han är på bättre humör än igår för annars får han sova över där istället för att åka hem till mej. Han snusar nämligen och har gjort det i flera år. Och igår (eftersom att vi är luspanka) så var snusen slut. Vilket innebar att jag vart dras med en fruktansvärt grinig och allmänt otrevlig pojkvän igår. Och det var inte så trevligt för min del liksom..

Haha, måste tala om att jag sprudlade av glädje igår bara för att jag fick fräknar när jag solade på lunchrasten. Det var superfint väder igår och det är det idag med fast det är kallare idag. Och i skolan har vi en stor balkong där man gärna sitter en stund på lunchen. Så vi satt där länge igår och oj vad fräknarna började titta fram! Jag är alltid fräknig men dom bleknar bort ganska mycket på vinterhalvåret. Och så fort det blir varmare och soligt så pluppar dom fram en efter en tills jag har fräknar exakt överallt i hela ansiktet. Det är sommar för mej:D Jag tycker inte det är så illa att dom börjar komma redan i mars liksom;) Så det är skojj att jag kan vara jätteglad för såna småsaker!:D

Min tå däremot har jag inte så stor framgång med. Eller jag har varit till distriktssköterskan två mornar på raken nu och fått den rengjord och omlagd, så inget peniccilin än så länge. Men hon tittade misstänksamt på den imorse och sa att det kanske får bli penicillin ändå men att vi ger kroppen en chans till att läka ut det själv (eftersom jag inte vill ha antibiotika..). Så jag får se vad dom säger imorrn bitti då jag ska dit igen.

Nu måste jag kila för ska strax ta bussen hem.

Ha det så bra allihopa och njut av det fina vädret (om det är det hos er?)!

Puss & kraaam

Av blomsterbarnet - 17 mars 2009 17:27

Hejsan!

Ja här sitter jag och lyssnar på Lars Winnerbäck och längtar efter sommaren;) Idag har det varit åtta grader varmt ute och soligt men blåsigt väder. Men det är en härlig känsla när solen börjar tina upp en;)

Och dagen hade varit lite bättre om inte min dumma stortå hade gjort så jäkla ont. När jag vaknade i morse så  var det inte så jättefarligt utan jag klev upp och käkade frukost och åkte till skolan. Men det räckte med att gå till busshållsplatsen för att känna att det inte var nå vidare med fossingen idag. Det har pulserat och värkt och bultat som om det satt nån liten skit och slog med en hammare där inne. Så på förmiddagen i skolan pillade jag lite diskret av plåstret som jag satte på tån igår kväll och insåg att det nog var bäst och ringa till vårdcentralen och höra efter. Där sa dom att jag skulle gå till distriktssköterskan och visa upp den. Sagt och gjort så gick jag dit och hon såg inte speciellt glad ut. Läskig tant. Hon rengjorde iaf såret (det gjorde svinont btw) och konstaterade att det var infekterat. Så hon lade om det och sa att jag ska komma tillbaka imorrn bitti, och om det inte ser bättre ut då så får jag åka ner till vårdcentralen och få peniccilin. Vilket inte känns ett dugg frestande. 1, för att jag mår skit av själva penicillinet. 2, för att det kan dra igång magen eller hur man ska uttrycka det. 3, för att jag nyss blivit av med svamp som jag inte gärna vill ha tillbaka. Menmen, det är bara att hoppas att spritomslaget drar ut bacillerna ur såret så det ser bättre ut imorrn. Så där fick jag så jag teg iaf, jag som hade tänkt gå ut och gå en lång och skön promenad fick order om att sitta hemma med foten högt och gå så lite som möjligt. Kul..

Men är det inte det ena så är det det andra.. :P

På tal om något helt annat så är jag väldigt fundersam över hur och var jag ska söka sommarjobb. Jag vet att jag antagligen sätter käppar i hjulet på mej själv men det är verkligen jobbigt. För för det första så vet jag inte om jag hinner klart alla kurser i skolan innan vi får sommarlov så risken finns att jag måste gå i skolan några veckor extra. För det andra vet jag inte hur jag ska orka jobba men jag är i fruktansvärt stort behov av pengar. Och för det tredje så är jag inte ett dugg pålitlig. Min vilja finns nästan jämt. Jag vill det och det och det och det. Men kroppen vill inte alls samma grejjer som jag vill. Så blev det förra sommaren. Då var jag mkt sämre än vad jag är nu men sökte ändå sommarjobb för jag ville ju sommarjobba. Och så fick jag det jobbet jag ville ha och tackade ja och var hur lycklig som helst. Men samma kväll fick jag psykbryt när jag hade funderat lite och faktiskt förstod att hur i helvette ska jag kunna jobba när jag knappt orkar leva liksom. Det var första gången jag litegrann insåg att jag hade blivit sjuk.. Och dagen efter fick jag vackert ringa upp och tala om hur det låg till, att jag nyligen fått en kronisk sjukdom, att jag åt massor med mediciner, och att jag var hedrad över att dom valt mej men att jag var tvungen att tacka nej. Hon jag pratade med var som tur var hur förstående som helst och önskade mej all lycka och sa att jag skulle krya på mej, och att jag fick höra av mej ifall jag blev bättre. Jag vet faktiskt inte vad jag gjorde förra sommaren men inte var jag pigg iaf. Och jag vill så mycket och så många saker.! Samtidigt som jag vill sommarjobba för att tjäna pengar så säger den förståndiga delen av mej att jag borde passa på att vila och ta det lugnt i sommar för att orka med sista året. Då kommer jag knappt ha några lediga dagar alls och kraven på att vara i skolan varje dag kommer vara mycket större. För eftersom att jag kommer ha floristik varje dag så missar jag mycket mycket mer om jag är hemma + att jag kan inte plugga ikapp det hemma så som jag gör nu. Utan en missad dag i skolan = en missad dag av kunskap. Så till hösten blir det verkligen till att hålla tummarna för att det ska gå bra!

Men vad tkr ni att jag ska göra i sommar? Mitt sommarlov är sju veckor och jag skulle vilja bara ta det lugnt, jag behöver all ledig tid jag kan få. Samtidigt som jag är så fattig att jag bryter ihop då och då för att jag inte har råd med mat och andra viktiga saker. Och det värsta just nu är att jag klarar inte av att skriva ett CV ens en gång. Vad ska man skriva liksom?

"Glad, trevlig, social och totalt opålitlig tjej söker sommarjobb där man kan jobba när man själv klarar av det och har snabb tillgång till toalett och vila och kan ta rast när man vill." Vad bra det kommer funka liksom.. Jag vet att man inte kan tänka så heller för då kommer jag aldrig kunna jobba. Men det är så svårt med sommarjobb. Då jobbar man ju ofta som vikarie när den ordinarie personen har semester. Och ingen vill ju ha en vikarie som är sjuk varannan dag.. Suck. Jag vore glad för både ris och ros i detta ämne! För jag behöver verkligen hjälp.! Så säg gärna vad ni tycker.

Nu ska jag, min onda tå och mitt magknip gå och lägga oss en stund.

Men ha det så bra allihopa!!

Puss & Kram

Av blomsterbarnet - 16 mars 2009 22:18

Hejsan!

Idag har jag bara tagit det lugnt och softat. Fast jag inte la mej så sent igår sov jag ända till ett idag. Herregud, det blir bara värre och värre. Men jag är väldigt trött hela tiden så sömnen kanske behövs. Efter frukosten gjorde jag inte så mkt. Fixade med tvätten från igår och lade in kläderna i byrån. Och så fick jag för mej att jag skulle gå igenom mina gamla sommarkläder för att se hur mkt jag har egentligen och det är mycket som är gammalt som borde rensas ut. Jag har hemsk ångest över att göra mej av med saker men med älsklingens hjälp lyckades jag faktiskt sortera ut kläderna jag aldrig använder. Duktigt av mej!:) Sen käkade vi middag och styrketränade lite. Så jag vill inte veta vilken fruktansvärd träningsvärk jag kommer ha imorrn.. Menmen det är smällar man får ta;) Efter det blev det iaf en lång skön dusch och lite allmänt småpyssel här hemma. Sen så kom våra vänner D och J med sin lille son K som jag inte sett innan, och som bara är knappt en och enhalv månad gammal. Och ooh så söt han va:) Kanske berodde på att han sov hela tiden..;) hihi* Nu har dom nyss åkt nästan och jag och F ska väl snart gå och lägga oss. Han har sovmorgon imorrn men jag ska upp till skolan så jag får se ifall jag får sova nått inatt nu när jag sov så länge idag. Med magen är det sådär. Det funkar liksom men den har sina stunder då den kör så in i norden. Men idag har den fått mat regelbundet och mycket vila så idag har den varit hyffsat snäll iaf;D Det är värre med min tå som jag gjorde illa mej i för en vecka sen och som inte vill läka. Det är ett ganska stort sår som bara vara och blöder och är svullet så om det inte blir bättre snart lär jag väl gå till doktorn. Men det känns så fjantigt att gå till doktorn för en liten tå liksom. Jag orkar inte bry mej om den när det finns värre saker:P Men eftersom F tjatar så så får jag se hur det blir. Nu ska jag gå och borsta tänderna och se lite på tv innan det blir sängen.

Ha det så bra allihopa!

Puss & Kram

Av blomsterbarnet - 14 mars 2009 19:25

Hejhej!

Tänkte skriva ett inlägg nu så ni vet vad jag pysslar med. Idag sov jag ända till klockan tolv!!?! Skönt men man blir lite stressad. Åt gröt till frukost (lunch?), det var ett bra tag sen jag gjorde det men ååh vad gott det va:D Måste börja äta gröt oftare. Efter det kom min vän A hit, hon har varit i Thailand i några veckor så det var kul att träffa henne igen! Vi snackade massor och så tog vi bussen ner till torget där jag visade ett linne för A som jag provade igår men igår kunde jag inte betämma mej för om jag skulle ha det.  Men hon tyckte också att det var jättefint så då köpte jag det. Sen gick vi på foundationjakt, och jag hittade en billig som faktiskt blev otroligt fin på mej. Kul att det går bra ibland liksom;) Och som om inte det räckte så köpte jag nytt schampo och balsam i förrgår för jag hittar inget som passar mitt hår. Men detta verkar funka jättebra, så det är också jättekul:D Och när jag kom hem från torget så sa F att mina ögon glittrade igen för första gången på länge, vilket innebär att jag mår lite bättre. Så sömnen kanske behövdes. Nu är det massa folk här så nu ska jag kila. Vi ska umgås och titta på melodifestivalen och så:D

Ha en trevlig kväll!!!

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards