Alla inlägg under maj 2009

Av blomsterbarnet - 27 maj 2009 20:25

Hejhej.

Igår var magen jobbig. Eller inte i jämförelse med vad den kan vara men den senaste veckan har den verkligen blivit bättre och jag har gått på toa som en hyffsat "normal" människa (tror jag iaf..). Alltså jag har inte haft diarre 20 ggr varje dygn. Utan det har blivit mycket bättre med ganska så udda telefonsamtal till följd;

"-Mamma, mamma!! Jag har bajsat en korv!!:P"

Haha xD Man känner sej ju precis som vem som helst..^^

Men igår som sagt då så sket jag nog fanemej 10 kilo sammanlagt under dagen och magen körde så in i helsikke med mej. Inte att jag fick springa massor med gånger utan liksom att det tränger och så gör det så fruktansvärt ont så de svartnar för ögonen för att tarmarna arbetar så hårt. Svårt att förklara för nån som inte har varit med om det. Men min mamma säger att det är inte normalt att hålla fast sej i handukskroken och handfatskanten när man bajjar för att det gör så ont..:P Men man står ju ut för vad ska man göra liksom? Iaf så sent på kvällen blev det toaletten igen och då var det bara slem som kom och så var det blod i. Jahapp. Det var det det. Nejdå, men nog känns det lite deprimerande. Jag är nere på fem prednisolon den här veckan, och ändå så har jag ätit sju tabletter en vecka extra. Och min /(""%W)/("%=#E("¤"(&)#&"¤#"=/* läkare har fortfarande inte hört av sej fast det är fyra veckor sen imorrn som jag gjorde coloskopin så jag vet inte vad jag ska göra. Eller jo på ett vis. Jag ska fortsätta äta prednisolon och de andra sex medicinerna som vanligt, men om magen blir sämre veckan ut så vill jag inte sänka till fyra prednisolon på måndag.. Åååj jag blir så himla trött på att inte veta nånting om hur jag ska göra med det ena och det andra. Nu kanske ni tycker att jag ska ringa och försöka få tag på min läkare igen och höra. Men när jag redan har ringt och bett att han ska ringa mej femtioelva gånger utan resultat så tappar jag motivationen och känner att jag får väl sitta här och dö då. Han bryr sej ju ändå inte. Nu kanske han är hemma med sjukt barn eller vad fan som helst men ändå.. Så ja, så är läget just nu. Bajsfundersam och lite smått deppig. Idag har magen varit sådär. Inget blod men lite slem och jag tror jag varit på toa två eller tre gånger med en pytteliten älgplutt som resultat varje gång. Så jag kan inte ställa nån vidare diagnos idag på om magen är bättre eller sämre. Jag hoppas bara att det var en svacka igår och att det får fortsätta gå åt rätt håll. Men det kan bara tiden utvisa så den som lever får se. Nu ska jag fixa iordning lite här och mysa ner mej i soffan och titta på Grey´s Anatomy. Sen tänkte jag faktiskt ta med älsklingen ut på en liten minikvällspromenad innan vi lägger oss. Typ ett varv runt huset eller så för jag behöver friskluft känner jag.

Ha det så bra allihopa!

Pusspuss

Av blomsterbarnet - 26 maj 2009 14:44

Hejhej!

Nu har jag äntligen ro att sitta här och uppdatera lite ;)

Helgen har varit hur bra som helst. Fredagen spenderade jag med att träna lite yoga och så hälsade jag på min kompis A som fyllde 18 vilket var trevligt. På kvällen kom mina vänner E och D till mej och höll mej sällskap. Så vi hade myskväll och bara pratade och så tills dom åkte hem klockan halv tre på morgonen(!?!). Och då tog jag en atarax och droppade i säng runt halv fyra. Det skrämmer mej lite för det är så himla olikt mej att inte bli trött på kvällen. I vanliga fall är jag absolut ingen nattuggla utan jag brukar börja gäspa och bli trött vid tiosnåret. Men nu finns det ingen hejd på det hela. Utan jag skulle utan problem kunna vara uppe flera dagar på raken känns det som. Och jag tar ju en atarax varje kväll för att kunna sova för den blir jag trött av. Men jag är helt säker på att det är kortisonet som gör mej så himla speedad, fast lite läskigt är det:P Åter till helgen iaf så sov jag lääääänge på lördagen vilket var jätteskönt. Sen tog jag det bara lugnt för hör och häpna; jag skulle med ut på kvällen! Och då kan jag säga att ut och festat eller så har jag inte varit sen i somras tror jag. Och nervös var jag ju för "tänk om" jag blir dålig och måste hem eller om magen fuckar ur totalt osv. Men E och D lyckades övertyga mej om att OM jag skulle bli dålig eller så så skulle de köra hem mej på en gång. Så då hade jag ju ingen bra ursäkt till att stanna hemma längre;P Sagt och gjort så hämtade de mej på kvällen och så bar det av till Kungälv på cruising. Och visst, själva raggargrejjen är inte riktigt min stil. Men för mej var det som att vara i himlen bara för att jag var ute bland folk ungefär. Vi var bara där i två timmar max innan vi åkte tillbaka till Stenungsund igen men jag svävade som sagt på rosa små moln och fy faan vad jag kände mej duktig som hade vågat följa med! Magen skötte sej jättebra och det var inga problem med nånting. Och ja, det var helt enkelt underbart och jag är så himla, himla stolt över mej själv:D Klockan halv ett iaf då så åkte vi tillbaka till Stenungsund, E och D köpte lite nattkäk och så åkte vi hem till mej. E somnade i soffan ganska fort men jag och D satt uppe och pratade hela natten tills vi insåg att klockan var fyra (!!?!) och att deras parkeringslapp typ hade gått ut. Så dom åkte hem och jag (pigg som en mört!) funderade på om det ens var nån ide att gå och lägga sej eftersom att det började bli ljust ute men jag tog mitt förnuft till fånga och tog en atarax och gick och lade mej. På söndagen vaknade jag vid tio av att min vän M ringde så jag pratade med henne en bra stund innan jag åt frukost och gick en liten promenad. Resten av dagen gjorde jag nog inget speciellt. Igår var jag till skolan igen för första gången på väldigt, väldigt länge. Jag var där hela dagen och pratade med lärare och umgicks med mina saknade klasskompisar:) Så nu har jag hyffsat bra koll på läget vad gäller skolan iaf vilket känns skönt. Jag ska dit igen på fredag och göra ett nationellt prov och så ska jag dit på måndag nästa vecka för att göra två prov till och sen kan jag ta sommarlov med gott samvete. Efter skolan var jag ner på apoteket och storshoppade och umgicks med kompisar och tiden bara rann iväg innan jag kom hem och kunde laga mat åt min stackars mage som höll på och gick i strejk:P Sen blev det en sen kväll för jag inväntade älsklingen som kom hem vid elva-tolv och så satt vi och pratade i flera timmar innan vi lade oss. Idag gick vi upp klockan tio och åt frukost innan vi tog bussen ner på torget för att leta efter en klänning till mej. Där träffade vi även våran kompis R som fyller 21 idag så det var skojj:) Men nån klänning blev det inte idag fast jag var in på varenda affär. Jag hade inte nått flyt idag helt enkelt.. Sen åkte F till jobbet och jag upp till lgh och nu sitter jag här och har nyss ätit lunch och ska bara ta det lugnt i nån timme innan det blir till att träna litegrann. Jag vet inte vad än men det lutar åt yoga;)

Det blev som vanligt en väldigt "kort" uppdatering, hehe xD

Ha det så bra allihopa!!

Puss o kram

Av blomsterbarnet - 22 maj 2009 15:18

Hejsan.

Jag har sådan himla god lust att göra som katten här och lägga mej i sängen och bara ligga och klamra mej fast och låtsas att jag vore död eller nåt. Ja, ni kanske fattar vilket humör jag är på idag..

Jag mådde ovanligt okej igår så det är jag tacksam för men jag kände på mej att det skulle bli tvärtom idag bara för att jag har planer.. Det brukar vara så. Det slår liksom aldrig fel. Jag kan ju börja med att säga att igår tog jag bussen in till Göteborg och handlade den där ansiktskrämen som jag tjatat om så länge. Det blev en blixtvisit. Av bussen, in på åhlens, och så på första bussen hem igen. Det var liksom ingen ide att utmana ödet.. Till min stora glädje så fick jag med en present, en necessär från lancome med provprodukter i. Alltid lika roligt:) Väl tillbaka i Stenungsund gick jag till ica och hämtade ut paketet som mamma skickat med mina mediciner som jag glömde i Lima. Så idag gurglar jag mycostatin så det står härliga till;) Resten av gårdagen spenderade jag med att storstäda i köket så nu är det jättefint där och allt står på sin plats. Och rätt som det var så var det kväll och då blev det lite tv-tittande och så lade jag mej i skaplig tid. Jag tar en atarax nu på kvällen för att få sova någorlunda och det funkar faktiskt riktigt bra. Jag tror det är därför jag varit piggare de senaste dagarna, för att jag fått sova litegrann. Det tar så himla mycket på en redan sjuk och nedgången kropp om den aldrig får sova liksom. Imorse vaknade jag klockan nio och efter att jag legat och dragit mej i en halvtimme så pallrade jag mej upp och yogade i en halvtimme. Jag är så öm i hela kroppen efter yogan i förrgår så det kändes bra att stretcha ut kroppen lite till idag så att det släpper litegrann. Efter det tog jag en lång dusch och åt frukost. Sen skulle optimistiska jag se på film:P Jag satte på den klockan halv tolv och jag har fortfarande inte sett klart den fast den är knappt nittio minuter lång.. Hehe. För jag har varit i tvättstugan och tvättat två maskiner, hängt tvätt, och så fastnade jag på en dokumentär om dragkamp på ettan så ja, som sagt så har jag inte sett klart på filmen än men "jag ska bara" diska nu och sen ska jag se klart den. Får väl se hur det går.. Kallas det myror i rumpan eller..? xD Men jag kan ju tillägga att fastän det verkar som att jag är ett energiknippe idag så är jag fruktansvärt trött och slut och magen gör ont och jag har haft huvudvärk hela dagen. Ikväll är jag bjuden på kalas till min kompis A som fyller arton idag men jag vet inte hur jag ska göra än. För det första mår jag inte bra, sen är mitt självförtroende inte på topp och jag har knappt träffat folk här sen jag blev hamster. Och jag vet att det är fjantigt och att det kanske inte syns så mycket. Men det känns inte bra i mej. Och en del av folket som ska dit gillar jag inte att umgås med i vanliga fall och nu är det absolut inte bättre när man känner sej väldigt olik sej själv.. Ja, det är alltså dagens dilemma.. Jag vet att jag borde gå dit för att det kan bli kul. Men med dagens humör och mående så är risken stor att det blir jättejobbigt och att jag flyr därifrån efter en halvtimme med mitt självförtroende ännu mer krossat.. Jag får nog avvakta och se hur det känns. Mina vänner E och D vill komma hem till mej ikväll och mysa och umgås eftersom att jag är själv här;) Och det känns bara bra för dom är inte rädda för min sjukdom och jag tycker väldigt mycket om dom och jag mår bra i deras sällskap. Så dom kommer ikväll nån gång vilket känns skönt<3 Jag kan behöva bli lite uppmuntrad:) Hmm. Jag inser nu medans jag skriver att det är ganska uppenbart vad jag borde göra ikväll. När valet står mellan att gå på ett kalas där man känner att man inte orkar/vill träffa folk, och att mysa med två vänner man tycker mycket om så är det ganska så uppenbart. Räddningen skulle vara att E och D skulle kunna vara med till A en sväng och säga grattis, men jag vet inte om dom vill det. Jag måste nog ringa E och höra vad hon tycker. Herregud vilka problem jag har. Det är ju patetiskt egentligen. Jaja, det löser sej sa han som sket i vattnet ;P

Idag har jag och F varit tillsammans i nio månader<3 Det är sjukt vad tiden går fort. Det står inte på förräns vi har varit tillsammans i ett år;D Jag saknar honom ganska mycket idag. Vi har inte pratats vid sen i förrgår en snabbis utan vi har skickat nåt sms bara. Men jag hoppas att han har det bra i Dusseldorf. Nu ska jag gå och försöka se klart på filmen, ringa E och laga lite mat.

Ha det så bra allihopa!

Puss & Kraam

Av blomsterbarnet - 20 maj 2009 18:47

Hejhej!

Jahapp så har snart ytterligare en dag gått. Usch vad fort tiden går egentligen:P Imorse klev jag upp med älsklingen klockan åtta när han skulle upp och packa och kvart i nio åkte han till Tyskland. Så nu är jag själv här. När F åkt tog jag morgonmedicinerna och åt lite frukost. Sen såg jag faktiskt på film:) Jag har inte lyckats med det på lång tid nu för jag har så himla svårt att sitta still men idag hade jag ro i kroppen så det blev "miss secret agent", både ettan och tvåan, så det var minsann inte dåligt;) Stel och öm som jag är i kroppen så har jag varit sugen en tid på att träna lite yoga igen. Jag har en yogamatta och dvd:er som jag tränar till men det är ett tag sen nu. Men mittemellan filmtittandet satte suget in och jag körde ett baspass & avslappning och gud så skönt det var. Det sprakade och knakade i hela kroppen på mej så träningsvärk kommer jag garanterat få men det var välbehövligt att stretcha lite. Efter det blev det en dusch och pizzarester från igår innan filmtittandet fortsatte. Älsklingen var hur snäll som helst igår och gjorde en gluten och mjölkfri- pizza till mej<3 Supergott!!:D På eftermiddagen kom solen fram så jag funderade på att gå ut en stund men med tanke på vad jag redan hållit på med under dagen bestämde jag mej för att vara inne och ta det lugnt. Så jag tog tillfället i akt att rensa och sortera och packa upp mina sommarkläder. Så nu när man öppnar byrån är det sommarkläder där. Det känns hur härligt som helst:D Fast jag svettas så extremt mycket från och till (värmevallningar) så jag är faktiskt inte så sugen på att det ska bli riktigt sommarvarmt, för då smälter jag nog bort.. Sen får jag ju inte vara i solen heller så det är första sommaren jag har en bra ursäkt till att jag är kritvit;P Hehe. Idag lagade jag mat i den nya traktörpannan jag köpte på ikea i lördags och OH MY GOOD!!! Det var som ett halleluja moment att laga köttfärsröra i den och inte i stekpannan (då det brukar vara lika mycket i pannan som på spisen pga översvämmning..). Så det är det bästa jag skaffat mej på länge;) Det blev massor med mat över så det ska jag ställa in i kylskåpet nu så har jag mat så jag klarar mej i några dagar (det är största fördelen med att F inte är hemma för han äter tills det tar slut annars:P). Sen ska jag titta på sjukhuset och så blir det Grey´s Anatomy senare ikväll. Förhoppningsvis får jag sova några timmar inatt för imorrn ska jag ut på äventyr så det vore skönt att ha fått sova litegrann. Eller äventyr och äventyr;P Jag ska pallra mej in till Göteborg och gå på Åhlens och köpa ansiktskrämen som jag tänkt åka in och köpa i flera månaders tid nu. Men jag har inte orkat. När jag mådde bättre kunde jag åka in till Gbg utan problem och bara fönstershoppa eller nåt. Det tar liksom en timme dit med buss vilket inte är farligt alls. Men nu när man mår långt ifrån bra så är det ett helt företag att ens åka ner på torget här i Stenungsund och dit tar det tio minuter. Så ja. Jag hoppas att det går bra och att jag inte däckar nånstans.. Sen har jag tvättid på fredag mellan klockan tolv och fyra, och så är jag bjuden på mys hos min kompis A som fyller 18 då så det är veckans mål. Dom ska ut på krogen också såklart men det vet jag med säkerhet att jag aldrig kommer orka, utan jag är glad om jag orkar gå dit innan och umgås lite. Ojojoj vilket kul liv man har.. Och jag är inte ens 20 än. Det känns som att jag redan gått i pension eller nåt..:P Hehe xD

Ha det så bra allihopa.

Puss & kram

Av blomsterbarnet - 19 maj 2009 11:13

Hejsan!

Nu är jag tillbaka på bästkusten;)

Lördagen var en lång och jobbig dag med avresa klockan sju på morgonen från Lima och ankomst till Stenungsund klockan ett = 6 timmars extra ont i lederna. Men magen höll sej i schack tack och lov. Väl framme i lgh fixade jag, F och lillebror iordning i vårat förråd och bar ner köksbordet dit. Sen åkte vi på ikea och köpte en hylla, en soffa och lite grejjer till våran "makeover" vi skulle göra. Så tillbaka till lgh och upp med alla grejjer, sen åt vi pizza och handlade mat. Och så sade vi hejdå till mamma och lillebror som åkte tillbaka till Lima igen. Stackarna kom inte iväg förräns jättesent så klockan ett på natten var dom hemma igen. Tack mamma för att du körde ner oss och för grejjorna och maten. Det betyder massor!<3

När mamma och lillebror lämnat oss på kvällen så monterade jag och F upp möblerna och så skulle vi kolla på eurovision song contest. Vilket sket sej när vi flyttade tv:n för antennkabeln gick sönder.. Som tur var hade jag tagit med min cd-spelare från Lima så vi fick lyssna på radion, vilket funkade bra det med =) Och så fort röstningen var avslutad däckade jag.

I söndags och igår har jag plockat iordning i lägenheten och fixat och donat. Så nu är det klart och det blev jättebra, är supernöjd med lägenheten nu! Ikväll ska vi städa ordentligt och rensa i garderoberna, så att jag håller mej lugn och fin när F är borta^^ Han åker till Tyskland imorrn bitti och kommer inte hem förräns på tisdag nästa vecka så nu får jag vara själv här. Förut har jag sett fram emot det för vi har umgåtts väldigt mycket på senaste tiden och man behöver vara själv ibland. Men nu är det lite jobbigare för att jag inte mår bra. Jag orkade inte ens gå till tvättstugan och tillbaka igår utan jag satt/låg i lgh hela dagen och orkade knappt gå på toa. Suck.. Jag vet inte om det är magen eller levern eller medicinerna eller allmän sömnbrist eller allt på en gång men jag är så himla utmattad. Det kommer och går. På morgnarna är jag hyffsat pigg och sen är det som om nån drämmer en stor hammare i huvet på mej och så orkar jag knappt stå på benen. Snart ska jag sminka mej lite och platta håret, vilket känns skönt för jag har inte orkat fixa iordning mej på flera veckor nu. Så det ska bli kul att titta sej i spegeln och inte ha stora lila ringar runt ögonen och röda utslag och hår som ser ut som en buske:P Sen bär det av ner på torget där jag ska möta älsklingen och så ska han följa med och uträtta lite ärenden och handla mat. Jag har insett att det är bäst att jag fixar allt idag med hans hjälp ifall att jag inte orkar ta mej nånstans sen när han är borta.. Så nu ska jag fixa mediciner och mat så jag klarar mej en vecka;) Annars så väntar jag fortfarande på att läkaren ska ringa. Jag är trött på att gå och undra och vänta, jag vill ha besked och svar på mina frågor. Det har gått tre veckor sen coloskopin snart och svaren borde väl komma nån gång. Sen slog jag klantighetsrekord i lördags:P Jag krånglade ju massor förra veckan med att få tag på recept på mycostatin för svampen i munnen. Och på fredagen  så hade äntligen doktorn skrivit ut receptet så mamma hämtade ut medicinen åt mej. Och så glömde jag den i kylskåpet i Lima. Ååååj! Och läkaren hade bara skrivit ut en flaska så jag har fortfarande inte nån medicin. Utan jag går runt och är äckligast i hela världen i munnen typ..

Menmen nu ska jag gå och börja med mina uppdrag för dagen.

Hoppas alla får en fin dag!

Puss o kram



Av blomsterbarnet - 15 maj 2009 23:40

Hejsan! =)

Tänkte skriva ett litet inlägg nu innan det är läggdags. Idag har det varit en lugn dag. Sov riktigt bra inatt, var inte upp förräns klockan sju första gången vilket är rekord för de senaste veckorna. Sen somnade jag om en stund innan jag klev upp och duschade. Precis när vi dukat fram frukosten kom min vän M förbi för att säga hej så vi satt i solen och pratade en stund. Mysigt ;) Sen tillbringade jag resten av dagen med att sitta på våran glasveranda i värmen och chilla och läsa tidningar och diskutera studielån med min pojkvän. På kvällen blev det grillning (för femtioelfte gången sen jag kom hit), men det var riktigt gott med en hamburgare! Sen har vi sett på tv och städat och packat och så. Jag kände att man fick passa på att sitta på glasverandan och grilla och njuta idag eftersom att det är sista gången på ett tag som jag är här. Tidigt imorrn bitti bär det nämligen av ner till Stenungsund igen. Mamma är så snäll att hon kör ner mej och F över dagen så att jag slipper oroa mej för att sitta på buss/tåg i massor med timmar. Min lillebror följer med som sällskap och övningskör litegrann, det kan bli drygt med 100 mil på en dag annars;P Så det är jag väldigt tacksam över! Men nu ska jag gå och sova så att jag orkar upp imorrn bitti. Och så säger jag tack och adjö till Lima för den här gången =)

Godnatt!

Av blomsterbarnet - 14 maj 2009 10:30

Godmorgon eller god förmiddag eller hur man nu ska uttrycka sej;P

Jag sitter här vid datorn och lyssnar på Lars Winnerbäck och fylls av sommarkänslor och minnen. =)

Natten har varit jättejobbig vilket jag börjar bli van vid nu men det är fruktansvärt drygt.. Jag sökte min läkare i tisdags för att jag vill ha recept på mycostatin mot svamp i munnen och syster R lovade att han skulle skriva ett recept åt mej under dagen men på kvällen hade det inte kommit in nåt och inte igår heller. Så jag ringde syster R idag igen och frågade vad som hänt och det visste hon inte själv för hon hade lämnat en lapp men hon skulle försöka få tag på doktor L idag igen och be honom fixa det. Han ska ringa mej när han får tid också men det är väl för mycket att förvänta sej att han hör av sej innan nästa vecka om han inte ens kan ta sej tid att skriva ut ett ynkligt litet recept. Suck. Jag håller på och blir galen för att jag inte vet hur jag ska göra med nånting, och den enda som sitter på den informationen är min läkare och honom går det inte att få tag på. Hur bär man sej åt då då? Ska man ringa eniro eller.. För det första är jag väldigt förvirrad nu angående prednisolonet. Jag började med det för lite mer än två veckor sen med en dos på 8 tabletter varje dag. Sen efter en vecka skulle jag trappa ner till 7 tabletter om dagen, sen efter ytterligare en vecka 6 tabletter om dagen osv. Så i tisdags skulle jag ha trappat ner till 6 prednisolon. Men jag har inte gjort det för jag mår inte bättre i magen än och jag törs inte sänka ännu mer ifall magen blir ännu sämre då. Jag tog upp det med syster R och hon tyckte inte att jag skulle sänka mer utan jag tar fortfarande sju stycken. Vilket känns tryggt och bra tills doktor L säger nåt annat. Men jag är fundersam över min mage som nu har hittat ett mönster som den följt den senaste tiden. På dagen är den lugn = inget spring på toaletten. Men på kvällen vid nio-tio då drar den igång. Så det blir flera stycken toabesök innan jag går och lägger mej. Sen ska klysmat sprutas in vilket leder till att jag inte kan sova på ytterligare en timme minst för att jag lär ligga och hålla mej med att springa på toaletten för det ska ju inte ut lika kvickt som det kom in liksom. Sen kanske jag somnar runt klockan ett och får sova skönt i en timme eller två. Sen vaknar jag av att magen gör ont så jag håller på och kreverar och rusar in på toaletten (för att hålla sej är lika med omöjligt) och sen fortsätter det så. Flera gånger under morgontimmarna. Och vid sju går älsklingen upp och då har jag oftast legat vaken redan i en timme och så går jag upp med honom för jag kan ändå inte sova. Jag kan ju dra nattens schema lite fint här så kanske ni förstår:

00:30 Somnar äntligen efter tre stycken plågsamma toalettbesök den senaste timmen.

02:20 Upp med räserfart på toaletten och blir sittandes där en stund. Går och lägger mej igen.

03:30 Vaknar med hemska smärtor i magen och rusar ner på toaletten igen och sitter där en stund. Går upp och lägger mej igen. Somnar på en gång.

04:45 Vaknar igen av smärtor i magen och kilar åter igen ner på toaletten och känner mest för att ge upp och sitta där i resten av mitt liv. Men efter ett tag går jag till sängen igen och ber om ursäkt till älsklingen som för tredje gången den här natten sömndrucket tittar på mej och undrar vad jag gör uppe och säger åt honom att somna om. Vilket jag också gjorde tillslut. Sen sov jag från och till fram till klockan sju då F klev upp. När han hade duschat paxade jag badrummet med ytterligare en stunds plågor (bajsande alltså) innan jag tog en snabbdusch och gick in till stora huset. Så såhär ser mina nätter ut nuförtiden.

Och då var ändå den här natten ganska lindrig för det brukar bli toaletten minst två gånger mellan klockan fem och sex vilket det inte blev inatt för att jag inte orkade gå upp igen utan jag låg och hade ont och höll mej istället. Så man kan säga att sömnen har uteblivit den senaste tiden vilket börjar ta ut sin rätt.. Därför experimenterade jag i förrgår kväll och tog två stycken atarax innan jag skulle lägga mej och så struntade jag i klysmat med förhoppningen om att tabletterna skulle däcka mej totalt. Vilket dom också gjorde. Jag somnade strax efter elva och sov som en medvetslös till klockan elva igår. Och tro mej, min kropp behövde den vilan. Fast jag var upp på toaletten två eller tre gånger under den natten säger F, vilket jag kom ihåg först när jag tänkt efter en stund, så jag var minst sagt groggy. Haha, det var ju bra att jag träffade toaletten iaf då.. Så igår vaknade jag alltså helt utvilad för första gången på flera veckor och det var sååå skönt. Men det funkar inte att ta atarax egentligen för jag var som en zombie hela dagen igår. Utan jag måste höra med doktor L om hur man ska göra för jag blir så himla utmattad när jag inte sover på nätterna. Sen tycker jag att magen skulle ha blivit bättre vid det här laget. Jag tar fyra olika mediciner mot eländet dagligen och ändå så håller den på. Det enda som är bättre är att det inte är diarre hela tiden utan det växlar mellan hårt och löst och vattnigt och skit i alla dess slag. Men mest är det slemmigt och det är ju inge bra.. Så ja, jag skulle verkligen vilja ha kontakt med doktor L snart för jag orkar inte med detta spring på nätterna. Och smärtorna är det som är värst. Jag vaknar aldrig av att jag är bajsnödig, utan jag vaknar av att jag har så fruktansvärt ont i magen. Det känns sóm knivar långt ner i magen. Det håller i sej i nån minut och när det är såpass att jag kan andas skyndar jag mej på toaletten och gör nr 2, vilket brukar dra ut på tiden och göra skitont. Jag fattar inte! Även om det är diarre eller bara slem så arbetar tarmarna så hårt så det känns som att allt vänder sej ut och in och åååh va ont det gör! Tänk om det ändå inte var så plågsamt att gå på toaletten, då skulle det vara lite lättare att stå ut med allt. Men när man varit på toaletten så "går det över" tillfälligt och så är det samma visa igen efter fem minuter eller en timme eller så. Så det är jag också fundersam över, varför jag har så jävla ont.

Är det nån annan som har samma problem?

Hmm, jag insåg precis att jag skrivit ett väldigt långt inlägg här men ja, det gick av bara farten;) Nu ska jag gå och äta lite mat och så får jag se vad som händer idag.

Ha det så bra!

Av blomsterbarnet - 12 maj 2009 10:27

Idag fyller min pojkvän F 20 år! =D

Så ett stort GRATTIS till dej min älskling!!

<3


Ovido - Quiz & Flashcards