Alla inlägg den 23 februari 2009

Av blomsterbarnet - 23 februari 2009 22:46

Hejhej!

Haha, det här kortet är på mej när jag var liten och satt och fikade på trappan hemma hos mormor och morfar i Västerås. Underbart humör jag hade då;D Kan säga att det har varit mer åt det stuket idag än åt ledsen-hållet. Vilket är väldigt skönt. Igår var det en ganska jobbig dag känslomässigt för att jag saknade F och så. Vi hade halvårsdag igår föressten, de är inte så dåligt;) Men iaf så tog jag två atarax igår kväll, det är tabletter som är lugnande och ångestdämpande, för jag kände att jag orkade inte ligga sömnlös en natt till. Och det hjälpte jättebra! Så tungt har jag inte sovit på länge, kruxet var ju att man skulle ta sej upp imorse när klockan ringde. Yeah right. Jag var som förlamad av trötthet, och på nåt mystiskt vis lyckades jag slå av väckarklockan och så somnade jag om och vaknade klockan elva. Hoppsan.. Där rök den skoldagen:P Jag kan ju meddela att det blir en tablett ikväll och absolut inte två.! *Hehe* När jag masat mej upp på förmiddagen ringde dom från ungdomshälsan och talade om att min kurator K var hemma med sjukt barn så det blev ingen träff med henne idag. Lite synd men det får gå ändå. När jag lagt på så blev jag smått panikslagen på grund av extrem rastlöshet, vad skulle jag nu göra hela dagen!? Det var för sent att gå till skolan då liksom. Efter en stund bestämde jag mej för att åka in till Göteborg en sväng och handla den där yogamattan som jag tänkt köpa så länge. Sagt och gjort så har jag nu en rosa yogamatta här hemma som jag kan åla runt på;) Det var väldigt ovant att vara i stora staden kan jag ju säga. Massa folk och oljud och cyklar och spårvagnar och hej och hå. Jag blir så stressad av det så det passar mej bättre att shoppa på torget i stenungsund om affärerna finns här. Ja, ni kanske märker att jag inte är född i en stad precis..;P När jag kom hem så kom min kompis E till mej, så medan jag käkade rester från igår så satt vi och snackade och garvade så jag mest satte maten i halsen. Men det är smällar man får ta när man har roliga vänner!;D Sen åkte vi ner till Willys och handlade litegrann. E köpte dadlar eller vad det heter, jag smakade en, men jag tyckte det var en konstig frukt eller vad det är dom hör till. Väl hemma igen så insåg jag att så rotigt som det är nu i lägenheten har det nog inte varit sen vi flyttade in. Herregud vilken rövarkula. Älsklingen är mer ordningsam än jag så det kanske beror på att han är bortrest, jag måste ju passa på att ha det stökigt medans jag kan liksom;) Imorrn ska jag till skolan och sen vet jag inte vad som händer. Jag borde verkligen städa och diska men psykologen säger att jag ska ta bort alla "borde", så jag kanske drar och tränar med E och J istället eller åker ner på torget efter skolan och fönstershoppar. Hehe. Mamma skulle dö om hon såg hur jag har det här. Bra att hon är långt bort!;P Jag sitter och funderar på varför jag är så himla glad idag för, men det beror nog på att jag börjat ta tag i saker igen. För då mår jag som bäst. Men nu när jag skriver det så känns det ju skumt att man tänker på varför man är glad, innebär det att man sällan är glad då eller?! Hmm..

Magen har varit hyffsat snäll idag vilket jag är glad över, den verkar vara stabil förutom att den gör väldigt ont från och till.. Så det kanske är en del av lyckan. Och nu känns det som att tiden kommer rusa iväg tills på lördag då älsklingen äntligen kommer hem! Det ska bli jätteskojj, men det kommer nog bli bråkigt i sängen när jag breder ut mej. Haha, man får ovanor fort! xD Men nu ska jag ta och kolla på lite kort på min bärbara dator som äntligen är lagad. Och ja jag vet,, nu undrar ni varför jag inte ska gå och lägga mej när jag ska upp till skolan i morgon. Men det kan jag säga att det beror på att jag kör uttröttningsmetoden. Jag är inte ett dugg trött än eftersom att jag sov så länge idag. Så jag får vara uppe tills jag blir trött och ta smällen att vara redigt trött imorgon. Belöningen blir ju att jag är trött och kan gå och lägga mej i tid imorrn istället;) Men sov gott och dröm sött allihopa!

Puss & Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards