Alla inlägg den 19 februari 2009

Av blomsterbarnet - 19 februari 2009 16:54

Hejhej!

Jag fattar inte varför multivitaminjuicen som jag brukar dricka måste vara inbrottssäker. Jag blir lika arg varje gång!! Den har världens skummaste öppning, en vit hård grejj som man måste trycka neråt tills fingrarna går av. Varför bara inte en skruvkork liksom? *morr*. På tal om mat föressten så måste nog min mamma tycka att jag är ganska lustig. För vi pratade i telefonen en sväng igår och då var jag helt uppskruvad i ca tio minuter över att Oatlys havredryck och matgrädde håller på och byter utseende;) Eftersom att jag är helt själv här nu när älsklingen är i afrika så var jag tvungen att masa mej iväg till affären igår fastän jag mår så dåligt. Vad har man för val liksom? Det var i vilket fall riktigt jobbigt och jag var totalt utmattad när jag kom hem. Men, jag var överlycklig över havremjölken jag köpte som nu har en svart förpackning! Haha, det är konstigt att man kan bli så glad över såna småsaker. Jag öppnade kylskåpet flera gånger igår bara för att titta på den assnygga mjölkförpackningen xD Som mamma sa, jag får väl spara den sen och samla hela kylskåpet fullt av mjölkförpackningar. Haha nu har ni garanterat idiotförklarat mej..(A) Men det som glädjer mej mest är att äntligen så verkar allergiker prioriteras mer. Jag såg flera stycken stora "framsteg" (eller vad man ska kalla det) på affären igår både vad gäller glutenfria och mjölkfria produkter. Sånt gör mej verkligen glad, för nu är känns det inte lika jobbigt och skämmigt längre att inte tåla allt, utan nu känns det bara coolt!:D

Annars så är det ganska så jobbigt just nu. Magen beter sej inte alls som den borde. Tack gode gud så är det inge diarréer eller blod men den känns jättekonstig. Jag vet fortfarande inte om jag har en släng av influensa eller om det är magen som börjat bli sämre. Men jag hoppas på att det är influensa av nåt slag och att magen är stark och överlever det. Fast det verkar inte så just nu.. =/ Jag känner mej så himla ensam också. Jag visste att det skulle bli nåt nu när älsklingen inte är hemma. För han frågade 500 gånger om det var okej att han skulle åka, och jag sa hela tiden att det är okej. Men jag tänkte hela tiden att visst det kommer gå jättebra att vara själv i några veckor, bara jag inte blir sjuk. Och vad blev jag? Jo sjuk. Det är så himla typiskt så det finns inte. Jag har mina ensamhetspsykbryt då och då och önskar att F eller min familj var här. Men det är väl bara att bryta ihop och försöka komma igen. Om bara magen inte blir sämre så går det nog bra:) Jag har faktiskt ätit en hel måltid idag. Har inte fått i mej så mkt de senaste dagarna på grund av magen och att ja mår illa från och till. Men idag bara bestämde jag mej för att jag ska äta mat. Så det blev röd quinoa med korvstroganoff och körsbärstomater. Jättegott faktiskt och magen blev inte alltför arg på mej:) Så jag kanske törs äta nån kvällsmat också, får se hur jag gör. Nu ska jag lägga mej igen och kolla lite på tv. Jag är så frusen hela tiden så det ska bli skönt att krypa ner under mitt stora varma lapptäcke:) Men ha det så bra allihopa!!

Puss & Kraam

Ovido - Quiz & Flashcards