Alla inlägg den 6 november 2008

Av blomsterbarnet - 6 november 2008 18:44

Nu har jag varit hos doktorn.

Och jag blir så himla arg på doktorar!! Jag skulle dit för att ta blodprov så jag får veta hur levervärdena är. Men det måste ju krånglas så himla mkt. Först skulle läkaren på vårdcentralen bedöma hur jag mådde, vilket är irriterande eftersom att jag själv vet hur jag mår!:P Sen skulle det tas temp, crp och leverprover. Doktorn tyckte jag kändes febrig när han klämde mej på magen, men jag sa att det är jag inte alls det, jag bara kallsvettas som en gris.. För jag visste att jag inte hade feber. Vilket jag inte hade heller. Crp:n visade inte heller något, vilket den aldrig har gjort på mej. Så när jag kommer in till doktorn igen efter provtagningen så sitter han där och säger att allt verkar okej, enbart baserat på att tempen och crp:n var bra. Men att vi får se imorrn vad leverproverna säger. Och jag blir så arg! När jag sa att crp:n liksom inte "funkar" på mej så skrattade han, men jag bad honom att kolla på datorn och då ba;" -ojdå, ditt crp visade ju inte ens något när du var som sjukast förut, ne de har faktiskt inte varit dåligt en enda gång." Och jag bara tänkte att NEJ JUST DET!!!! SÅ SITT INTE DÄR OCH SE BELÅTEN UT OCH DÖM MEJ SOM IINBILLNINGSSJUK, FÖR JAG MÅR SKIT!!!!!!!!!!!

Typ så känndes det.. Jag hatar att behandlas som en hypokondrisk unge när jag är hos läkaren. Och det händer tyvärr alldeles för ofta.  Att man känner sej misstrodd. Och sen när de dåliga proverna kommer så kliar dom sej i huvet och säger ojdå. Varför kan dom inte liksom bara tro på en. Jag har varit sjuk konstant i många olika underliga åkommor de senaste tre åren. Sen i mars har jag haft ulcerös colit konstaterat och levervärdena tror dom hänger ihop med en sjukdom som kan höra ihop med coliten. Så jag vet mycket, mycket om alla mina sjukdomar och problem, man lär liksom känna sin kropp genom sånt här. Och jag avskyr verkligen att gå till doktorn, jag skulle i princip aldrig gå dit frivilligt. Men när man väl plågat sej dit och har ren skär ångest för att träffa en läkare, med vetskapen om att 90% av gångerna jag blivit dittvingad så har det också varit något ordentligt fel, så verkar dom tro att man sitter där och berättar om sina problem för skojjs skull. Kul liksom.! Ne, mina erfarenheter av läkare blir inte bättre. När läkaren från kungälv ringde tio minuter efter att jag varit på vårdcentralen och börjar prata om prover och mediciner som han inte har en blekaste aning om, fastän han "läst" min journal, så bette jag mej som en skitvrång liten treåring för jag orkade inte med det. Typ allt han sa var fel och fastän jag rättade honom så fattade han inte. Tillslut, efter en dålig överenskommelse, så la vi på. Och tro det eller ej, efter nån minut ringer han upp igen och ber om ursäkt, för att han hade visst fel om det där provet vi diskuterade.! Wow liksom!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJJ!!!!!

Jag hatar sjukvård.. Och att vara sjuk.. Och att må dåligt..


Sorry, detta är nog ett väldigt aggressivt inlägg men jag har mått så dåligt idag och haft/har så jäkla ont, och jag blir lätt irriterad och arg då.. Ingen bra ursäkt, men så att ni vet att jag inte alltid är liten och vrång iaf.. ;P


Jag hoppas att ni haft en bättre eftermiddag än jag^^

Over & Out


Av blomsterbarnet - 6 november 2008 12:26

Goddagens!

Idag ska jag till doktorn. Jobbigt men nödvändigt. Jag har från och till haft mycket ont i min lever, då mina levervärden varit alldeles för höga. Nu är det nog ca sju månader sen den var dålig senast. Men nu tycker jag att jag känner av den. Jag har haft ont från och till i några veckor, men inget jobbigt. Igår var jag med älsklingen till Göteborg på kvällen och då fick jag ont. Har sovit oroligt inatt och imorse när jag klev upp så mådde jag inte alls bra. Jätteont i magen (levern ev?) och mådde illa. Fick lov att ta en tablett mot illamående så det är tillfälligt bättre men har ont, och det är så jobbigt. Det värker och spänner och gör ont. Så jag ska till doktorn idag för att förhoppningsvis få ta blodprov på mina levervärden. Det kan ju vara en muskel eller nåt som gör ont också men ifall det är levern så känns det viktigt att det kollas upp. För min mardröm är att det ska bli som när leverns var som sämst förut, för det gjorde så in i helv*ttes jä*la skitont så det vill jag aldrig mer uppleva..!!

Önska mej lycka till hos farbror doktorn! =)

Puss & Kram  

Ovido - Quiz & Flashcards