Alla inlägg den 16 november 2008

Av blomsterbarnet - 16 november 2008 20:24

Åååj, nu hade jag precis skrivit klart dagens inlägg, och så försvinner det!! Fuck!! Jag får väl skriva om då...

* SUCK*

Den här helgen har varit jobbig. Det blev akuten på fredagskvällen med stora påtryckningar av mamma och pojkvän. Jag ville absolut inte men min pojkvän tvingade med mej. Jag hatar verkligen sjukhus, jag får panikångest bara jag tänker på det. Undrar vad den fobin kommer från.. 

Menmen, natten fredag-lördag så satt vi på akuten. Skojj. Klockan 06.00 igår på morgonen lades jag in på medicinavdelningen. Fick sova i knappt två timmar innan de dagliga rutinerna där drog igång och lugnet var över. Och stackars F som satt på en stol bredvid min säng hela tiden och halvsov i massa olika ställningar så han hade ont överallt sen. Min älskling <3. På dagen kom min läkare och vi pratade en ganska lång stund. Ulcerös Coliten och levern/gallgångarna är bra, alla värden är normala. Det var hur skönt som helst att höra, men ändå jobbigt för vad är det då liksom?. Vi kom överens om att jag ska sluta med min underhållsmedicin i två veckor, för att se om det är den som påverkar. Så får se om det blir nån skillnad då.

Men jag har under många år gått hos en barnmedicinläkare för min astma, och han har varit inne på en sjukdom förut. Och nu när jag och min läkare pratade så var han också inne på den. Nämligen IBS. Jag har själv haft det i tankarna förut för det stämmer väldigt bra med symtom och sånt. Men jag orkar inte ha en tredje kronisk, obotbar sjukdom. Det räcker mycket mycket väl med två. Så om jag har det eller inte blir nog en lite senare fråga men jag bara hoppas, hoppas att jag blir bättre så att jag slipper få en diagnos till. För jag vette faen hur jag ska palla det. Så har jag insett att jag nog är lite deprimerad också. Eller ja, jag är deprimerad. Kruxet är att jag är så bra på att dölja det att min psykolog inte märker det ens en gång:P Min pojkvän säger att jag är en skådespelare av högsta klass, och han har nog väldigt rätt i det. Den enda (och första) gången jag bröt ihop helt totalt inför honom, och min "jagärintesjuk-mask" flög åt helvette, var i fredags. Och vi märkte ju hur det slutade då, nämligen med akuten.. 

Så inga fler breakdowns för min del. 

Att få komma hem igår var iaf som att komma till himlen. Jag sov som en stock hela natten, det har aldrig varit så skönt att få sova. Idag vaknade jag trött, men ändå utvilad. F kom hit på dagen och så har vi tvättat, gått en lång skön promenad, duschat och ätit min supergoda spagetti bolognese^^ Snart ska vi kolla på en film på fyran som verkar bra. Jag ska bara väcka min prins först som uppenbarligen också är trött efter helgen;) 

Och detta var min helguppdatering.

Puss hejj. 

Ovido - Quiz & Flashcards