Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Det är inte värt det.

Av blomsterbarnet - 17 oktober 2008 12:31


 Exakt såhär känns det idag..


Jag har fått nog nu och  jag har bestämt mej! Jag tänker inte stoppa en enda salazopyrin-tablett till i min kropp. Det är så himla mkt jag vill göra som jag inte kan göra nu.. Ikväll skulle jag, F och hans polare fira min födelsedag genom att åka iväg någonstans och hitta på nåt skojj. Och det har jag sett mycket fram emot. Men nu har vi fått ordna så att vi ska vara hemma hos F och käka nåt o se på film istället. Bara för att jag mår så jävla dåligt så jag vet inte ens hur jag ska orka se på tv och umgås med dom. Sova är ju min grejj för tillfället. För då är det inte huvudvärken, tröttheten, yrseln och illamåendet som styr.. Och imorrn var det tänkt att jag skulle åka in till Gbg och handla presenter och lite saker eftersom jag drar hem till Lima igen om en vecka. Men jag vet redan nu att det inte är någon ide att inbilla sej att jag orkar det imorgon.. Jag kommer vara tacksam om jag ens tar mej ut te F på Tjörn i eftermiddag..

Ingen människa förtjänar att må så dåligt som jag gjort nu i en vecka. Detta lidande är absolut inte värt att ledvärken eventuellt blir bättre om tre månader! Då lär jag mej hellre leva med den. Från och med ikväll så går jag tillbaka till att använda asacolen, för jag står inte ut mer..


Bye.




 
 
Elsa

Elsa

18 oktober 2008 08:56

Det kanske inte är så dumt av dig att byta över till asacolen i alla fall. Själv har jag proppat i mig salazopyrin i flera år, det sas att den var bra för lederna, men jag hade ont ändå. Och magen har den troligtvis inte påverkat ett skit heller. Enda effekten var att jag fick gulfärgad urin. Det var nog ända tecknet på att jag proppade i mig taletterna. Men däremot inte sagt att den inte funkar för andra...men inget för mig, och troligtvis inte för dig heller ;) Du ska inte behöva må så dåligt.
Hoppas nu att det vänder snart, lagom till höstlovet kan man ju hoppas så du får njuta lite av ledigheten!
Du har kanske sett i min blogg, om inte så är det nu bestämt att jag ska opereras...nervöst! Men en lättnad. Nu snart ska livet börja!!! Ha en fin helg! Sköt om dig!! kramar

http://elsavictoria.blogspot.com

 
Elsa

Elsa

23 oktober 2008 09:13

Tänker på dig och hoppas att du mår lite bättre! Snart dags för höstlov? Njut! Kramar

http://elsavictoria.blogspot.com

 
Elsa

Elsa

31 oktober 2008 09:27

Hejsan! Nu har du inte uppdaterat på länge och jag börjar bli lite orolig över hur du mår...jag hoppas innerligt att du mår bra och njuter av livet och att det är därför man inte hört från dig! ;) Jag hoppas att ditt lov varit bra. Sköt om dig! kramar

http://elsavictoria.blogspot.com

 
Ingen bild

Led Z

9 december 2008 23:33

Hej, tråkigt med dina biverkningar - hoppas verkligen du blir bättre. Själv äter jag Salazopyrin sedan 6 veckor tillbaka. Vad jag tror är en biverkan är att jag tappat 80% av smaksinnet. Jag kan knappt känna skillnad i smak på t ex äpple och rödlök. Men lederna är bättre så jag får vara nöjd med 'bytet'.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards