Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av blomsterbarnet - 1 oktober 2008 16:16

 Urk.

 Usch vilken dag alltså. Fuck. Sov hos F inatt, eller sov gjorde jag väl nästan inte alls för jag hade ont i magen, men nån timmes sömn kanske det blev. Gick upp klockan sju och fixade iordning mej. Åt två små hårdmackor och skyndade till bussen. Sen bröt helvettet ut! När bussen bara åkt en liten bit så blev jag oroväckande illamående. Det var det ökända trycket i magen som uppstod igen. Det bara blir så ibland, jag vet inte varför. Och det enda som hjälper är att kila på toaletten och göra nummer 2, och sen pysa vidare till sängen och vila. Finns det en toalett eller säng på en lokalbuss? Ne, det gör ju inte det. Så det var bara att sitta där och knipa nertill och svälja upptill och ha ont i magen. Fy faan. Jag kunde ju inte hoppa av bussen heller, jag var ju tvungen att komma över till fastlandet först iaf. Så så fort vi kommit över te Stenungsund klev jag av bussen. Började gå hemåt och spydde lite diskret i en buske efter några hundra meter. Men jag trodde jag skulle kollapsa på vägen hem alltså. För vägen hem därifrån jag klev av är några kilometer lång, och det är nästan bara brant uppförsbacke + att jag hade en tung bag och bar på. Och så var man kallsvettig och dålig sen innan. Suck. Efter något som kändes som en evighet var jag äntligen framme vid lägenheten. Gick på toaletten och spydde lite till, sen gjorde jag nummer 2 och droppade i säng. Somnade på en gång av ren utmattning och vaknade runt klockan ett. Av någon konstig anledning (för jag brukar inte dricka läsk) så skrek hela min kropp efter coca cola. Så med mina sista krafter hasade jag mej iväg till kiosken. Väl hemma igen sörplade jag cola, fick i mej en liten macka, såg på tv en stund och nu sitter jag här. Har inte spytt och så mer iaf, men hela magen är konstig. Den vrider och vänder och bubblar och pyser och gör ont och känns allmänt obehaglig. Alldeles nyss ringde min handledare till mej och frågade hur jag mådde, och berättade att klassen ska till partihallarna imorgon. Åh jag vill jättegärna till partihallarna! Vi var dit förra året och det var jätteintressant. Så snälla, snälla mage. Bli bättre så att jag kan följa med min klass till Göteborg imorgon..


Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.

 Over & Out 


Ovido - Quiz & Flashcards