Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

En stor skam.

Av blomsterbarnet - 7 oktober 2008 12:12

Hejsan.


Jag är uppe i Lima hos mamma och pappa den här veckan. Det var meningen att jag skulle haft praktik här mån-fre, men det blev inte så.. Kan väl ta det från början.


I lördags var jag med min pojkvän F och några vänner på bio i Göteborg. Vi såg på Patrik 1,5, och den var jättebra! :) Men min kropp mådde så jävla dåligt. När vi anlände till Gbg var jag så himla toanödig, det var verkligen längesedan det var så akut. Jag fick tjata på killarna att snabba på litegrann och när vi (äntligen!!) kom fram till Bergakungen så kilade jag på toaletten. Och där blev jag sittande i något som kändes som en evighet. Usch vad jobbig magen var.. Sen kollade vi på bion och det gick bra. På hemvägen satt jag i baksätet och sov i någon sorts halvdvala, och verkligen "kände" min egen kropp på nåt vis. Det är svårt att förklara.. Men det var som att jag släppte på en spärr för första gången, och liksom tvingade mej själv att känna efter. "Hur mår jag egentligen?"  Svaret på det blev ju minst sagt negativt men när jag vaknade på söndagsmorgonen så hängde känslan kvar. Jag sa ett tårfyllt hejdå till F (som jag inte kommer träffa på en vecka), innan jag packade min resväska och började resan upp till Dalarna. Jag hade verkligen ångest de första milen men tog mej sen i kragen och ringde Blomsterdesign, stället där jag skulle haft praktik. Och jag talade om hur det var, att jag mår dåligt och nog inte kommer orka ha någon praktik. Hon jag pratade med sa att det inte var någon fara, och vi kom överens om att jag skulle höra av mej igen i mitten på veckan ifall jag mådde bättre. Men jag vet nog innerst inne att det inte blir någon praktik för min del. Jag är helt slut bara av att vara vaken..

Men iaf, när jag pratat med dom på Blomsterdesign och lagt på så höll jag på och bröt ihop. Men jag lyckades hålla mej någorlunda. Jag liksom insåg, att genom att jag avbokade praktiken, så tog jag för första gången hänsyn till min kropp sedan jag blev sjuk. Det är första gången jag gjort som kroppen sagt åt mej. Men jag är också läskigt medveten om att jag bara är några millimeter från att köra min kropp i botten. Och jag kan bara inte låta mej fortsätta såhär. Det går inte. Så som mitt liv sett ut de senaste sju veckorna, sen skolan började, så är det bara ett stort suddigt kaos. Jag förstår inte själv hur jag står ut. Jag måste försöka ändra det här. Min vardag måste bli bättre helt enkelt. Annars har jag snart kört slut på mej själv, jag ser framför mej hur jag får ett till skov av allt det här kaoset, och hur ska jag palla det när jag i princip redan är helt förstörd?.. Men jag har så fruktansvärt dåligt samvete gentemot alla andra över att jag är sjuk. Jag vet att det inte är mitt fel, men det känns ändå så.. Det är som en stor skam som jag går och bär på. Och att börja erkänna den skammen för sej själv är inte det lättaste..


Men nu är jag iaf hemma i Lima och min plan är att ta det lugnt, njuta av att få maten serverad och gå promenader med vovvarna. Och försöka ta hand om mej själv litegrann. Men jag måste också fundera lite på hur jag ska styra upp min vardag i Stenungsund. Det funkar inte alls så som det är nu. Får försöka tänka ut nån liten plan eller så så att jag har nåt att hålla mej till.


Jag får nog be om ursäkt över att det här inlägget blev lite snurrigt, men jag vet typ inte själv vad jag skriver ;P

Nu ska jag ta ut äldsta hunden och mej själv på en promenad i kylan^^


Puss & Kram

 
 
Chrille

Chrille

7 oktober 2008 15:18

Precis som du säger så kan man inte ha "för många bollar i luften" (och det gäller väl alla, inte bara UC-sjuka) och så. Du gör helt rätt med att ta det lugnt en vecka. :) Se till och njut av det ^^

http://mitthundliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards