Alla inlägg den 6 april 2009

Av blomsterbarnet - 6 april 2009 19:06

Nu är jag tillbaka!^^

Och nu är livet upp & ner igen.

Det är ju bara att kika på våran hund Rex gossedjursvovve liksom. Haha xD Den stod så i köket när jag kom in i morse. Tyckte det var lite skojjigt;)

Men tillbaka till den tuffa verkligheten så har min läkare äntligen ringt. Idag var han trevlig också och det var inte dåligt.. Men nyheterna jag fick var väl kanske inte lika trevliga.. Värdet på calprotectinprovet var dubbelt så mycket sämre nu än vad det var i januari. Så det går helt klart åt fel håll. Vilket innebär att underhållsmedicin sätts in i morgon och så måste jag göra en till coloskopi om en månad ungefär. Och det är absolut inget man ser fram emot. Inte underhållsmedicinen heller för den delen för den mår jag skit av. Doktor L sa det att jag gjorde min coloskopi för ett år sedan (precis innan jag fick min diagnos) och sen dess har jag inte mått riktigt bra en enda gång och nu går det utför igen. Så på ett vis ska det bli intressant att se vart det är inflammation den här gången, om det är på samma ställe som förut eller om det har flyttat på sej eller spridit sej till flera ställen. Det är inte hundra procent säkert om jag har UC eller Chrons heller, så man kan ju hoppas att dom kan säkerställa en diagnos av den här coloskopin då. På doktor L lät det som att det eventuellt kan bli tal om en kortisonkur igen efter coloskopin också beroende på vad den visar. Så nu är det väl bara att bita i det sura äpplet och börja äta asacol igen imorrn då och hoppas att jag mår bättre av dom nu än vad jag gjort förut, man kan ju hoppas iaf.! Och så får man vänta och se tills efter coloskopin hur det blir med allt. Jobbigt.. =/ Det enda positiva med det hela är att jag slipper dricka fyra liter lavemang innan coloskopin, jag sa till doktor L att jag pallar inte det igen. Jag spyr bara av tanken på hur jävla äckligt det var. Så han sade att man kan göra en annan variant då man dricker ett glas med nått äckligt i och sen häller i sej vatten. Och mycket, mycket hellre ett glas som man måste plåga i sej än fyra liter liksom. Så så blir det, vilket känns skönt. Innerst inne är jag skitledsen över allt det här men jag tror inte jag orkar bryta ihop idag:P Man behöver faktiskt kraft till det med och det har jag inte just nu. Så det får komma när det kommer. Jag pratade med min kurator idag och har fått en tid hos henne direkt när jag kommer ner till Stenungsund igen, vilket känns extra bra nu när jag pratat med läkaren. Nu ska jag gå och se på sjukhuset med mamma. Men ha det så bra allihopa!!

P.S Håll tummarna för min älskling imorrn bitti klockan nio för då har han sin uppkörning! Och jag hoppas, hoppas att han klarar den! D.S

Av blomsterbarnet - 6 april 2009 12:04

Tänkte skriva ett kort inlägg för en gångs skull;) Jag kan meddela att jag är i Lima nu hos mamma och pappa. Ska bli skönt att vara här och vila ett tag. Älsklingen är kvar i Stenungsund nu men han kommer upp på torsdag:D Magen är inte bra alls, inte idag iaf. Har inte ens orkat duscha än och jag har varit uppe i flera timmar. Suck. Jag hoppas att doktorn ringer idag så att jag får det där jävla provsvaret nån gång. Idag ska jag iaf försöka ta mej in i duschen, sen tänkte jag ta med en av hundarna ut på en promenix och hälsa på pappa på hans jobb. Sen blir det nog till att höra av sej till några vänner och se ifall nån har lust och ses nåt nu när man är på hemmaplan.

Men nu ska jag försöka få något gjort, jag skriver nog lite mer sen ikväll.

Ha en bra dag allihopa!!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards