Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Nu är livet upp & ner igen.

Av blomsterbarnet - 6 april 2009 19:06

Nu är jag tillbaka!^^

Och nu är livet upp & ner igen.

Det är ju bara att kika på våran hund Rex gossedjursvovve liksom. Haha xD Den stod så i köket när jag kom in i morse. Tyckte det var lite skojjigt;)

Men tillbaka till den tuffa verkligheten så har min läkare äntligen ringt. Idag var han trevlig också och det var inte dåligt.. Men nyheterna jag fick var väl kanske inte lika trevliga.. Värdet på calprotectinprovet var dubbelt så mycket sämre nu än vad det var i januari. Så det går helt klart åt fel håll. Vilket innebär att underhållsmedicin sätts in i morgon och så måste jag göra en till coloskopi om en månad ungefär. Och det är absolut inget man ser fram emot. Inte underhållsmedicinen heller för den delen för den mår jag skit av. Doktor L sa det att jag gjorde min coloskopi för ett år sedan (precis innan jag fick min diagnos) och sen dess har jag inte mått riktigt bra en enda gång och nu går det utför igen. Så på ett vis ska det bli intressant att se vart det är inflammation den här gången, om det är på samma ställe som förut eller om det har flyttat på sej eller spridit sej till flera ställen. Det är inte hundra procent säkert om jag har UC eller Chrons heller, så man kan ju hoppas att dom kan säkerställa en diagnos av den här coloskopin då. På doktor L lät det som att det eventuellt kan bli tal om en kortisonkur igen efter coloskopin också beroende på vad den visar. Så nu är det väl bara att bita i det sura äpplet och börja äta asacol igen imorrn då och hoppas att jag mår bättre av dom nu än vad jag gjort förut, man kan ju hoppas iaf.! Och så får man vänta och se tills efter coloskopin hur det blir med allt. Jobbigt.. =/ Det enda positiva med det hela är att jag slipper dricka fyra liter lavemang innan coloskopin, jag sa till doktor L att jag pallar inte det igen. Jag spyr bara av tanken på hur jävla äckligt det var. Så han sade att man kan göra en annan variant då man dricker ett glas med nått äckligt i och sen häller i sej vatten. Och mycket, mycket hellre ett glas som man måste plåga i sej än fyra liter liksom. Så så blir det, vilket känns skönt. Innerst inne är jag skitledsen över allt det här men jag tror inte jag orkar bryta ihop idag:P Man behöver faktiskt kraft till det med och det har jag inte just nu. Så det får komma när det kommer. Jag pratade med min kurator idag och har fått en tid hos henne direkt när jag kommer ner till Stenungsund igen, vilket känns extra bra nu när jag pratat med läkaren. Nu ska jag gå och se på sjukhuset med mamma. Men ha det så bra allihopa!!

P.S Håll tummarna för min älskling imorrn bitti klockan nio för då har han sin uppkörning! Och jag hoppas, hoppas att han klarar den! D.S

 
 
fenix

fenix

8 april 2009 05:40

Jag håller verkligen tummarna för dig gumman! Som tur är har jag sluppit colo, men fick dricka äcklig fesjummen välling en gång då det skulle mäta bakterierna. URK!

Har du någon som följer med dig till sjukhuset? *kramar om*

http://fenixthebasketcase.blogg.se

 
Blomsterbarnet

Blomsterbarnet

8 april 2009 12:31

Hej fenix!
Tack så mycket, det behövs:) Usch va äckligt, ja hatar när man måste dricka grejjer:( Mm min pojkvän följer med mej så att jag slipper vara där själv vilket är skönt! Hur går allt för dej vännen? Kraaamar

http://blomsterbarnet.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

12 april 2009 10:01

Hej!
Jag har testat båda varianterna.Ska snart oxå göra en coloskopi IGEN men det e bara att stå ut.

http://fiffigfia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards