Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Glad Påsk, eller inte.. =/

Av blomsterbarnet - 13 april 2009 14:23

Jösses vilken påsk det har varit.

Jag kan verkligen lova att det är skönt att den är över..

I lördags på påskafton vaknade jag sjöblöt av svett men tänkte inte mer på det utan duschade och knatade in till huset och pillade i mej lite frukost. Illamående och huvudvärk hade jag, även bölden i halsen var kvar, men det gjorde inte lika ont. Det var jättefint väder ute så jag satte mej ute på verandan och solade och pluggade. Fortfarande lyckligt ovetandes om vilken jobbig kväll jag skulle få uthärda. Framåt eftermiddagen blev illamåendet mycket värre och magen började göra riktigt ont. Whatever tänkte jag, men plötsligt bara tappade jag all kraft och gick och lade mej en stund. Plötsligt fick jag frossa och skakade och det blev tungt att andas. Mamma bäddade ner mej i soffan med ett tjockt duntäcke men det hjälpte inte så mycket för jag skakade iaf. Jag låg dock där och kände mej bara mer och mer borta medans magen gjorde jätteont och hela kroppen verkligen gjorde motstånd till att vilja finnas överhuvudtaget. Innan jag och älsklingen skulle gå och lägga oss pallrade jag in i badrummet och tog tempen (och jag vill bara nämna här att jag inte haft feber på flera år fastän jag varit så dålig). Och tempen visade 39.6 Tjohoo liksom. Eller inte.. När jag tagit mej till sängs med älsklingen till hjälp och med spyhinken i högsta hugg så var det väldigt svårt att somna, för fastän jag var totalt utmattad så var pulsen så hög att hela jag hoppade kändes det som. Och efter att tydligen både ha sjungit en stund och pratat som en kvarn så somnade jag;P  Sen var jag upp en gång i timmen hela natten med världens diarré och magen gjorde så himla ont.

Men igår på morgonen så hade febern försvunnit fast jag mådde lika dåligt för det. Så gårdagen spenderade jag mest på toaletten med vattendiarré en gång i kvarten varvat med lite dataspel (need for speed) och tv-tittande. Stackars F som ville mysa med mej fick knappt vara i närheten efter att jag för femtioelfte gången förklarat att man vill inte pussas när man mår jätteilla. Så han tillbringade dagen vid datan, men jag tror han tyckte det var roligt ändå för det har han aldrig tid med annars;) Hela dagen igår var jag rädd att kvällen skulle sluta likadant som kvällen innan, men som tur var så gjorde den inte det. På lördagskvällen då jag var så dålig ville älsklingen att jag skulle in på akuten, men är man envis så är man. Här är mina motargument:

”1. Det är 10 mil till akuten i Mora. Och det sista man känner för när man mår så jävla dåligt är att åka bil i en och en halv timme. + att jag av egna erfarenheter avskyr akuten där.

2. Jag är ju superwoman! Och behöver därmed inte åka till sjukhus.

3. Läkaren skulle ändå aldrig orka lyssna till alla mina symtom. Checka in det här så fattar ni..

Mina besvär: Nästan 40 graders feber, muskel och ledvärk i hela kroppen, sprängande huvudvärk, konstant illamående, ont i halsen, ont i öronen, svårt att ta djupa andetag och andas ordentligt,  fruktansvärt ont i hela magen (tarmar, lever och kanske nå mer), diarre en gång i kvarten, svettig som en gris och mensvärk!! Hm, undrar om jag glömde nåt..”

Så ja, jag antar att ni förstår att det var minst sagt mycket som hände på en gång. Det kom faktiskt några små tårar en sväng för att det var så jobbigt. Men jag överlevde!!=)

Idag mår jag betydligt mycket bättre om man jämför med i lördags, har faktiskt inte varit upp och bajjat på hela natten vilket är skönt. Jag tog god tid på mej att duscha och fixa iordning mej imorse, sminkade mej till och med för att det gör ganska mycket psykiskt om jag känner mej lite finare och inte ser ut som ett vandrande lik. Måendet är sådär ändå. Har fruktansvärd ledvärk idag, men min älskling F som är reumatiker har extra ont idag så det kanske beror på vädret som inte är det bästa. Magen beter sej som när man haft magsjuka, den känns tom och bubblig och jag har väldiga magknip från och till. Men hittills har jag bara varit på toaletten två ggr vilket inte är så dåligt. Halsen har jag inte ont i alls idag men jag vet inte om bölden är kvar, och jag orkar inte bry mej.. Målet annars för dagen var att mamma åkte på apoteket i Sälen för att hämta ut Zofran åt mej så att mitt illamående försvinner så att jag kan göra någonting. Men dom hade inte det där så jag får stå ut.. Nu har jag skrivit en lång uppsats om min glada påsk:P

Jag hoppas att ni andra haft en lugnare och bättre helg än mej!

Ha det så bra!!=)

Kraaamizar

 
 
Elsa

Elsa

19 april 2009 17:27

Skickar en kram till dig! Hoppas att du mår lite bättre nu! Tråkigt med en sjuk påskvecka. Vet precis hur du har det. Jag tror det ligger mycket i det du skriver med vädret. För just nu har jag en ledvärk som är rent jäklig. Så vädret spelar säkerligen in till stor del.
Hur pass var ditt calprotektinprov om man får lov att vara lite nyfiken? Är de inte på tal om kortisonbehandling eller det är "för lågt" för det?

Hoppas du kryar på dig snart så du kan få leva lite normalt och framför allt få gå i skolan som du vill!
Kämpa på!! många kramar

http://elsavictoria.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards