Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Orolig..

Av blomsterbarnet - 26 september 2008 20:08

Goddagens!

Mitt internet funkar typ inte idag! Jag blir så frustrerad, jag har börjat bli helt beroende av att läsa bloggar och skriva själv och så. Men på något konstigt vis lyckades jag ta mej in på sidan nu tillfälligt så jag passar på att skriva lite nu då^^

Igår var jag i Göteborg på RMT (riksförbundet för mag- och tarmsjuka), där det var nymedlemsmöte. Jag är medlem där sedan i våras någon gång och det här var första "träffen" jag var på. Ångesten var stor över att gå dit men min underbara pojkvän F ställde upp och följde med mej. Tack så mycket!<3 Förutom de som jobbar på RMT så var vi 6 stycken medlemmar där. Tre hade IBS, en hade chrons och två ulcerös colit (varav jag var en då). Det var väldigt intressant att vara där och lyssna på de andra och få information och så. Men samtidigt så satt jag där och undrade varför i helsikke jag var där. För jag är ju inte sjuk.. Suck, jag blir så matt på mej själv..


Idag så har det varit en sådär-dag. Skolan började nio men jag orkade inte ta mej iväg på morgonen, utan jag kom dit till andra lektionen. Så jag har haft körkortsteori och historia idag, och det har gått jättebra:) Ibland är det faktiskt kul att vara i skolan^^ Vi slutade lite tidigare idag så klockan halv fyra var jag hemma. Slängde in väskan i mitt rum och knatade iväg till affären och handlade upp mina sista slantar..  Sen har jag suttit i mitt rum och slappat och sett på tv och spelat gitarr och sjungit lite. Men jag är så fruktansvärt orolig i kroppen och själen idag. Jag skrev ju för några dagar sedan att jag fått så ont i en fot. Nu har själva smärtan lagt sej men den är stel och värker och så har det spridit sej upp mot knät också. Kvällen efter var den andra foten lika stel nästan. Så båda fötterna och ett ben värker och gör ont. Och som om det inte räcker så har jag fått ont i vänstra underarmen idag:S Handleden är jättestel och det har värkt idag så jag höll på och blev galen ett tag, och panodil bet inte alls. Ångesten är därför stor att ett eventuellt skov är påväg.. Jag vill absolut inte ta ut något i förskott liksom, och ett skov är det sista jag önskar mej, men ledvärk hade jag under mitt första och enda skov, fast då i knän, höfter och rygg. Så det är ju inte samma ställen nu men ledvärk är det nog allt.. Och magen har ju varit jobbig den här veckan, så nog är jag orolig nu alltså. Är det någon som läser denna blogg som har erfarenhet av start på skov och ledvärk och sånt? Kommentera jättegärna och ge tips och råd =)

Men nu ska jag fortsätta se på tv en stund innan jag ska lägga mej och läsa en faktabok om näring som F köpte åt mej på RMT igår.

"Over & Out" 

 
 
Elsa

Elsa

27 september 2008 09:17

Jag är också medlem i RMT men har aldrig vågat mig dit på något möte eller så. Tror att det bara ska vara jag och tant Agda där typ... Om det är något som du ska gå på som jag tycker vekar intressant kan du väl säga till mig, för jag hänger gärna på men har inte vågat som sagt! Hoppas verkligen inte det är ett skov på gång. Jag brukar känna av min ledvärk då magen har satt igång med ett nytt skov. Hoppas du får en fin lördag! kramar

http://elsavictoria.blogspot.com

 
Chrille

Chrille

27 september 2008 14:19

Hej!
Det är ju högst individuellt om vad som startar ett skov hos en person osv. Att du har ledvärk måste ju inte betyda att du får ett skov, ta det lugnt och försök att inte oroa dig :)

Chrille

http://mitthundliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Pernilla

28 september 2008 19:50

Hejhej! Jag förstår precis hur du känner dig, sj har man också uc (fick diagnosen i somras). Även jag har ledvärk nu fast inga skov, min ledvärk beror förmodligen på kortison!
Känns skönt att veta att det finns andra som har samma problem som en själv, det känns skönt att veta att man inte är ensam för det känns som om det hade varit jag som skrev denna blogg! :)

 
Blomsterbarnet

Blomsterbarnet

29 september 2008 12:45

Hej Pernilla!
Aha okej, så du är också ny i denna världen alltså? Jobbigt..=( Men äter du kortison nu alltså?
Ja det känns verkligen så, som att man är ensammast i världen. Men det är man inte.. Och det är jätteskönt när folk skriver så som du gjort nu, för man vet hur man har det liksom. En frisk människa kan aldrig förstå hur det är.. Jag hoppas du mår skapligt! O stå på dej! Kraaamar

http://blomsterbarnet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards