Alla inlägg den 9 september 2008

Av blomsterbarnet - 9 september 2008 11:57

 Jahapp, vet inte riktigt vart jag ska börja.. Känner bara att jag måste skriva av mej litegrann.. Jag är hemma från skolan idag, vilket händer ganska ofta eftersom att min kropp verkligen inte mår bra. Och hemma från skolan = dåligt samvete och extremt jobbiga skuldkänslor. Ni kanske undrar varför?! Hmm.. Kan ju säga att det undrar jag med.. Men imorse var jag och pratade med min psykolog K och idag hade vi verkligen ett givande samtal. Känns jätteskönt samtidigt som det är jobbigt att inse saker. K sa iaf att hon trodde att mitt dåliga samvete beror på att jag inte känner mej trodd i skolan, av lärarna,för de vet inte om att jag har denna sjukdom och vad den innebär osv. Och efter att ha grunnat på det ett tag så insåg jag att hon har helt och hållet rätt. Så nu har vi bestämt att jag ska boka ett möte med min handledare och berätta vad jag och K kommit fram till, och se till att lärarna som undervisar mej blir medvetna om situationen och hjälper mej, istället för att stjälpa mej.. Det känns skönt nu iaf att ha träffat en öm tå, för hoppet är ju stort att det kommer gå att lösa. Och då blir man ju en öm tå fattigare ;P

Vad beträffar min fysiska hälsa så är den inte så vidare värst bra. Haft feber och huvudvärk och ont i magen hela förra veckan, *suck*. Men det går nått skit i skolan så jag är ju inte förvånad att jag med mitt superdåliga immunförsvar drabbas liksom..  Var på koll hos min läkare förra måndagen, och det gick väl okej. Hade lite lågt blodvärde, annars var blodproverna bra. Men avföringsprovet visade att jag ligger precis på gränsen till att ha en pågående inflammation i tarmen. När han sa det kändes som att hela mitt liv skulle rasa samman, för jag vill inte äta kortison igen!!!! Men som tur var så skulle jag avvakta nu och hålla koll på skiten och höra av mej om de blir någe skumt. Jag är på toa oroväckande många gånger per dag, men än sålänge så håller de sej någorlunda i schack. Peppar, peppar! En lång kortisonkur är verkligen det absolut sista jag behöver just nu.. Det räcker med alla andra mediciner..

Annars så knatar det på. Vet inte riktigt vad jag ska göra i eftermiddag och ikväll. Men snart ska jag ta mej en dusch, sen ska jag ta mej ner till torget och handla mej ett par gummistövlar och en mössa. Håret såg ut som hejkomochhjälpmej imorse när jag skulle iväg, och denna korta frisyr som jag har nu är helt totalt hopplös att göra iordning på mindre än 15 minuter. Stressad som jag var tänkte jag att jag tar på mej min pösmössa. Men ve och fasa så hittade jag den inte och jag hittar den inte nu heller. Så en billig pösmössa ska jag handla mej idag =) En sån är perfekt att dra på sej en dag då man har lite bråttom..;P  Men nu kanske jag ska ta och göra något vettigt av denna dag också. Ha det så bra alla människor!


Peace & Love


P.S  Vill bara säga tack till F som finns vid min sida och hjälper och stöttar mej hur mycket som helst. Jag är så himla glad över att jag träffat dej!<3  D.S




Ovido - Quiz & Flashcards