Alla inlägg den 31 juli 2008

Av blomsterbarnet - 31 juli 2008 18:32

Hejhej!

Sitter vid datan och lyssnar högt på musik. Jag är en sån som tror att om man spelar tillräckligt högt så känner man ingen smärta, utan man lyssnar liksom på musiken och koncentrerar sej på den istället..! Om det stämmer vet jag inte, men det hjälper ibland. Har väl ont i magen som vanligt. Den är som en stor, öm, svullen sten. Suck. Och ändå har jag ätit helt glutenfritt idag..! Håller på och experimenterar med olika sorters mat, för att se om magen mår bättre utan nått. Det är verkligen jobbigt att utesluta mer mat (är redan mjölkprotein-allergisk sedan många år tillbaka), men om jag så ska äta bara bananer hela livet så spelar det ingen roll, bara magen mår bättre. Jag försöker ha den inställningen iaf. Funkar väl till ca 85% kanske...:P Så i lite mer än två veckor har jag inte ätit glutenprodukter. Och i förrgår och igår åt jag vanliga smörgåsar igen. Men hur ska man veta om det är någon skillnad när man har ont i magen från och till hela tiden??  Ååj.. Men "stenkänslan" fanns inte när jag åt glutenfritt så jag kör på glutenfritt i två veckor till nu, vem vet, magen kanske kan vara snäll och ge mej ett svar.. Annars idag har jag bara tagit det lugnt. Förkylningen har släppt iaf efter 13 dagar. Fatta liksom, 13 dagar!!!!! En människa med normalt immunförsvar skulle aldrig ha en vanlig förkylning i 13 dagar... Är iaf trött på att gå runt här hemma och känna mej ful så jag plattade håret så frisyren kom fram och sminkade mej lite. Då kändes det genast lite bättre!;) Det är mitt bästa tips om man mår dåligt och känner sej liten och ugly. Man fixar håret och sminkar sej lite (el mycket, beroende på hur hemskt de är..:P) och så ser man iaf liite bättre ut, och då känns det lite bättre också! Och gör det även om du vet om att du ska vara hemma hela dagen. För man mår bättre innuti.! Med dessa visa ord lämnar jag bloggen för dagen! :)


Over and out!!^^

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards