Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Olika sorters Mat.

Av blomsterbarnet - 31 juli 2008 18:32

Hejhej!

Sitter vid datan och lyssnar högt på musik. Jag är en sån som tror att om man spelar tillräckligt högt så känner man ingen smärta, utan man lyssnar liksom på musiken och koncentrerar sej på den istället..! Om det stämmer vet jag inte, men det hjälper ibland. Har väl ont i magen som vanligt. Den är som en stor, öm, svullen sten. Suck. Och ändå har jag ätit helt glutenfritt idag..! Håller på och experimenterar med olika sorters mat, för att se om magen mår bättre utan nått. Det är verkligen jobbigt att utesluta mer mat (är redan mjölkprotein-allergisk sedan många år tillbaka), men om jag så ska äta bara bananer hela livet så spelar det ingen roll, bara magen mår bättre. Jag försöker ha den inställningen iaf. Funkar väl till ca 85% kanske...:P Så i lite mer än två veckor har jag inte ätit glutenprodukter. Och i förrgår och igår åt jag vanliga smörgåsar igen. Men hur ska man veta om det är någon skillnad när man har ont i magen från och till hela tiden??  Ååj.. Men "stenkänslan" fanns inte när jag åt glutenfritt så jag kör på glutenfritt i två veckor till nu, vem vet, magen kanske kan vara snäll och ge mej ett svar.. Annars idag har jag bara tagit det lugnt. Förkylningen har släppt iaf efter 13 dagar. Fatta liksom, 13 dagar!!!!! En människa med normalt immunförsvar skulle aldrig ha en vanlig förkylning i 13 dagar... Är iaf trött på att gå runt här hemma och känna mej ful så jag plattade håret så frisyren kom fram och sminkade mej lite. Då kändes det genast lite bättre!;) Det är mitt bästa tips om man mår dåligt och känner sej liten och ugly. Man fixar håret och sminkar sej lite (el mycket, beroende på hur hemskt de är..:P) och så ser man iaf liite bättre ut, och då känns det lite bättre också! Och gör det även om du vet om att du ska vara hemma hela dagen. För man mår bättre innuti.! Med dessa visa ord lämnar jag bloggen för dagen! :)


Over and out!!^^

 
 
fenix

fenix

31 juli 2008 22:23

Hej!

Jag vet precis vad du menar! Ska berätta något för dig jag inte har berättat för någon annan. :) I vårt badrum har vi ett såntdärnt lyxbadkar med radio å grejor. Brukar starta det när magen håller på som satan, det gör inte lika ont när man har musik att fokusera på.

Folk tycker säkert att man är knäpp om man skulle berätta något sånt här, men det man inte har varit med om, vet man inte. =)

Hoppas du blev fin i din nya frisyr!

http://fenixthebasketcase.blogg.se

 
Blomsterbarnet

Blomsterbarnet

1 augusti 2008 12:27

Svar till fenix!
Va kul att höra att nån mer kör "musikgrejjen" ibland. Det är ju bra när det hjälper liksom;) Ååh va trevligt det låter med ett sånt badkar, skulle jag behöva mot min ledvärk.!;P Ja jag är jättenöjd med min frisyr!!:D:D Hoppas du mår okej.! Kraam

http://blomsterbarnet.bloggagratis.se

 
fenix

fenix

1 augusti 2008 22:11

Hej!

Annars kan man alltid smyga med sig mobiltelefonen in, finns alltid musik/radio i dom nu förtiden. =)

Jag har testat att äta såna potatisbullar ikväll du vet? Håller tummarna för att det inte ska göra ont imorgon..

Kram!

http://fenixthebasketcase.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards