Alla inlägg den 23 december 2008

Av blomsterbarnet - 23 december 2008 23:07

Hejhej:D

Om en timme är det julafton. Det känns jätteskumt men idag har julstämningen äntligen börjat infinna sej. Imorse (eller snarare på dagen..) så vaknade vi och gick in och käkade frukost. Jag provade att göra en smoothie för första gången, jag hade i en banan, lite frysta hallon, naturell sojayoghurt och lite multivitamin-juice. Jag var skeptisk innan men det blev faktiskt jättegott:) Jag rekommenderar det verkligen. Den var riktigt mättande och jag tror magen blev glad när den inte fick fast föda. Under frukosten ringde min käre vän och granne J och frågade om vi ville med ut och åka skoter. Så efter att vi bökat på oss täckbyxor, täckjacka och termostövlar så knatade vi över dit. Vi satte fast dubbelpulkan bakom skotern och sen bar det av. Det var skitkul men jag fick mej en fin lårkaka på arslet;P Hehe* När våra rumpor och fingrar tappat känseln så gick vi hem och tog på oss varma kläder innan vi gick ut i garaget och pysslade lite. Eller pysslade och pysslade. Jag gjorde en krans av granris och älsklingen putsade en kåpa till min lillebrors fiddy. Sen kom J och vi snackade en massa med henne tills maten var klar. Efter käket klädde vi julgranen i härbret så nu är det jättemysigt där ute. Runt klockan åtta kom min vän M och hälsade på i några timmar. Vi satt i härbret med tända ljus, bullar och julmust och myste och pratade. Det har varit så härligt att träffa henne och J idag för jag saknar mina vänner så himla mycket när jag är i Stenungsund.

Jag älskar er flickor <3

När hon åkt hem och jag och F gick in i huset så fick jag en chock! Minst sagt. Jag vet inte hur mycket jag skrivit om det men jag har hela hösten haft en fruktansvärt dålig ekonomi. Jag har aldrig varit så "fattig". Så julafton har man längtat efter för att eventuellt få iaf 500 kr. För det är mycket för mej. 1000kr i månaden är det jag lever på. Och det är inte mycket med tanke på alla mina utgifter med mediciner, linser och allergimat. När jag var i Lima senast så träffade jag prästen här som jag känt sen jag var liten. Han är hur trevlig som helst:) Och jag berättade då att jag var sjuk. Några dagar senare pratade min mamma med honom och då sa han att det finns en fond inom kyrkan som man kan söka. En stiftelse av nåt slag. För där kunde jag kanske få en liten slant iaf. Igår fick jag ett julkort i posten där det stod att jag skulle få ett litet bidrag med  hälsningar från ordföranden. Så jag räknade med absolut max 500kr. Max.

Och herregud säger jag bara. Jag kollade mitt konto idag som i princip alltid står på 0.00 kr. Gissa vad jag hade fått? Jo, 15.000 kr. Fattar ni?! 15.000 kr. Jag kan fortfarande inte förstå det. Jag har aldrig haft så mycket pengar eftersom att jag är 19 år och aldrig har jobbat, pga sjukdom. Det är så himla, himla skönt. Jag har inte ord för det! Det är fantastiskt!!

Så jag kan ju säga en sak, den bästa julklappen har jag redan fått:D

Nu ska jag och älskling gå och lägga oss.

Godnatt alllihopa!

Pussar o kraaamizar

P.s Min pojkvän F hälsar till er alla!:) D.s

Ovido - Quiz & Flashcards