Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Bara äta bomull.

Av blomsterbarnet - 8 maj 2009 16:34

Hejhej.

Igår var det ett jäkla rännande fram och tebax på toaletten med magknip och trängningar. Det var hemskt vad ont i magen jag hade från och till. =/

När jag la mej igår kväll tog jag inge pred-klysma eftersom att jag hade trängningar hela tiden så det kändes inte som om det var nån vits. Och för första gången på nästan två veckor har jag fått sova hela natten. Jag vaknade halv elva och det var helt underbart att inse att jag hade fått sova hela natten utan att ha legat vaken och hållt mej och varit på toa massor med gånger. Att få sova skönt en hel natt borde vara prio ett och kan få mej att fundera på hur bra det egentligen är att ta mediciner som har motsatt effekt. Menmen, det är väl bara att fortsätta ta dom och sova dåligt.. Men när min läkare ringer nån gång ska jag garanterat fråga ut honom om medicinerna jag tar nu för jag vet inte riktigt själv varför jag måste ta dom osv. För jag fick inte mycket information efter coloskopin utan bara order att ta dessa mediciner också och eftersom att man är så lydig så gör man ju det likadant som en liten unge vräker i sej sitt lördagsgodis. Och på tal om godis föressten! OMG!! Jag har sån sockerabstinens att alla i min omgivning svävar i livsfara snart:P Jag åt en väldig dålig kost innan coloskopin, och efter "coloskopifastan" bestämde jag mej för att det är nu jag har chansen att försöka hitta tillbaka till mina gamla vanor. Alltså att inte äta sånt som är så fruktansvärt dåligt för min mage (tro mej den har inte haft det lätt den senaste tiden..). Så i lite mer än en vecka nu har jag undvikit läsk, godis och socker i största allmänhet så mycket det bara går för min mage klarar inte av socker. Men ändå plågade jag i mej en hel del förut för att det är så himla gott (sockerberoendevarning!) och för att plåga min elaka mage så som den förtjänar (destruktiva tankar?..). Vilket det alltså är ändring på nu.

Så jag är stolt över mej själv som låtit bli så duktigt =) 

Men det är en skum känsla när man får bevisat att man har sår i magen och vart dom sitter, för jag är inte dummare än att jag förstår att allt jag stoppar i munnen ska passera min stackars trasiga tarm. Så om det gick skulle jag bara äta bomull men det håller nog inte i längden..:P Hmm nu känner jag att jag svävat ut i ämnet ganska mycket här för det jag skulle komma till var att idag ska jag äntligen äta lite godis! Inte mycket, men det kommer sitta fint med litegrann. Jag vet att jag får så ont när jag äter det men om jag håller mej till att äta lite varje helg så överlever jag. Och låter jag bli kommer både min sockerdjävul, pmsdjävulen och kortisondjävulen döda mej;P Så det är bäst att lyssna på kroppen som alla så fint säger:D

Denna dag har annars gått ut på att äta, ha tråkigt och sova typ. Jag är jättetrött fast jag sovit länge så det blev en eftermiddagsnap tillsammans med älsklingen vilket var skönt. Nu ska vi snart på affären bara mamma kommer hem nån gång (det suger att inte ha körkort när man är på vischan..). Sen blir det väl till att äta igen och se på tv och slappa bara. Gud vad roligt jag har det. Eller inte.. Usch, jag har såå tråkigt!!!!

Men bara för det så ska jag inte tråka ihjäl er utan jag ska dra nu;)

Ha det så bra!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards