Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Natten har varit lugn :)

Av blomsterbarnet - 6 maj 2009 12:22

 Godmorgon ;)

Man kanske kan tycka att det borde vara goddag vid denna tiden men inte för min del. För inatt har jag faktiskt sovit vilket var väldigt välbehövligt. Igår var jag extremt trött hela dagen bara för att jag inte sovit nått alls natten innan. Så jag gjorde en chansning innan jag lade mej och tog en atarax. Jag vågade inte ta två som jag brukar (dom få gångerna jag tar dom) eftersom att jag har ganska så fullt upp med att hålla mej nattetid och man vill ju inte bli för avslappnad.. Men en blev det tillsammans med asacolen och klysmat och natten har varit lugn:) Jag har vaknat några gånger på morgonen och då brukar jag inte kunna somna om utan jag brukar gå upp på en gång, det var bara det att imorse var jag så trött så jag orkade inte utan halv tolv kom jag upp ur sängen, förutom ett "toabreak" vid sextiden. Så jag känner mej till och med lite utvilad. Till min stora glädje så var morgonens toatömning inte enbart diarre utan faktiskt liite fast också. Vilket känns som ett steg i rätt riktning:) Nån belöning måste man ju få för att man nu har ett svullet ansikte som är knallrött. Jag hade inget minne av att jag var väldigt röd i ansiktet förra gången jag åt kortison, men nu så både kommer jag ihåg det och ser det varje gång jag tittar mej i spegeln. Suck. Det känns som att det kommer bli mer smink än vanligt denna sommar.. Efter detta konstaterande gick jag in till huset där jag bestämde mej för att det skulle bli en ordentlig frukost idag. Maten är som sagt inte prio ett men jag vill försöka äta litegrann var tredje timme och en någorlunda ordentlig frukost står jag mej iaf på länge om orken tryter senare. Så två rostade mackor med skinka och en liten skål med soygurt, hallon och boveteflingor blev det. Och okej, jag kan erkänna att jag orkade inte allt men det var nära iaf;) Nu är det bara att se hur magen reagerar.. Det som ligger på schemat nu är en liten promenad men som sagt så tänkte jag smälta frukosten lite först för jag har ingen större lust att behöva sätta mej och skita längs vägen.. Så jag får se hur det går. Jag älskar att promenera när jag är hemma hos mamma och pappa för här kan man ta hunden med sej vilket gör det hela mycket roligare. Men sen jag kom hem i lördags har jag knappt orkat stå på benen så om jag går en liten promenad idag kommer jag bli väldigt nöjd över mej själv.

Innan jag går så vill jag sist men inte minst tacka så himla, himla mycket för era kommentarer. Det värmer ända in i ryggmärgen:) Inget är så värdefullt när man mår dåligt som råd, tips, stöd och uppmuntran från människor med samma problem.

Tack för att ni får mej att inte känna det som att jag är ensammast i hela världen<3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards