Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Ny dag, ny kamp.

Av blomsterbarnet - 5 maj 2009 15:09

Ny dag, ny kamp.

Så känns det som att livet funkar just nu. Igår var det väl ingen toppendag precis. Fick inte i mej nån mat på hela dagen så jag var inte så rolig att ha att göra med på kvällen, stackars min familj.. Inget dög att stoppa i magen för det jag suktat efter i två dagar är mjukt bröd, vilket jag inte tål. Och nåt annat ville jag inte ha. Så man är ju minst sagt hopplös. Föressten så lär jag nog ändra min åsikt i mitt senaste inlägg angående kortisonet. Skrev ju att jag var jättepigg osv. Nu är det tvärtom. Igår sov jag som en stock till halv tolv och orkade knappt ta mej ur sängen ändå. Och så var jag som en zombie hela dagen. Igår kväll lyckades jag iaf ta predklysmat någorlunda ordentligt, tacka gud för vaselin!;) Men sen var inte natten så rolig. Jag somnade i några timmar och låg sen vaken mellan tre och fem och höll mej. Tillslut så pallade jag inte det längre utan gick upp på toaletten. Sen somnade jag om tills älsklingen klev upp halv åtta varav jag också gick upp. Jag har ätit kortisonet i en vecka idag så idag blev det nertrappning till sju tabletter. Känns inte så bra med tanke på att det inte är ett dugg bättre än men jag kör på tills doktor L ringer nån gång. Till min stora förvåning och glädje så har detta skov inte gett mej någon ledvärk, men tji fick jag. Kortisonet har gett mej en hemsk ledvärk. Jag vet inte ens om det står med som en biverkning men det måste bero på det. Det har kommit mer och mer de senaste dagarna och nu är det inte alls skojj. Hur jag än ligger och sitter så gör det ont. Hittils "bara" längst ner i ryggen och i knäna och smalbenen och fotlederna. Men det räcker gott och väl.. Skitmedicin..

Imorse lyckades jag iaf kolla på en film vilket inte var så illa pinkat, jag försökte igår men jag har ingen ro i kroppen att sitta still så länge så igår blev det inget av med det. Men imorse gick "27 dresses" på canal + och den var ganska okej. Efter det lyckades jag få i mej två små hårdmackor med skinka och alldeles nyss ett litet äpple, vilket jag är stolt över. Maten är fruktansvärt ångestladdad just nu med tanke på mina hemska magsmärtor och ständiga diarreer. Jag har knappt nån matlust alls, men jag vet att jag måste äta, vilket det inte är så lätt att motivera sej till när jag bara får jätteont i magen och tjugoelva toalettbesök med sönderfrätt rövhål som resultat (ursäkta ärligheten men är det skitsnack så är det..). På dagen idag blev det en tupplur och lite gos med hundarna, och nu börjar snart familjemedlemmarna droppa in så jag ska ta och försöka pigga på mej lite nu. Som ni märker så blev detta bara ett inlägg med ren fakta hur jag mår, vilket är skit rent ut sagt. Så just nu är det bara att tuta i sej själv en sak.

Livet är till för att överlevas.   

 
 
Elsa

Elsa

5 maj 2009 19:00

inotyol är guld värd i denna situation. Den kan du smörja i häcken och sätta på klysmat innan du kör in pipen där den ska...hehe. Jag håller ju också på med pred-clysma och har gjort det i några veckor nu, morgon och kväll.. Se bara till att inte använda underkläder du är rädd om för får du det på kläderna så är det svårt att få bort ;)
Jag känner så väl igen mig i det du skriver...det är bajs alltihopa. Jag är i samma sväng nu.. som du kanske redan vet.

Krya på dig!!! Stor kram

http://elsavictoria.blogspot.com

 
fenix

fenix

5 maj 2009 19:07

Jävlamegaskitäckelmögrövshit. Hur jävla dåligt kan man må? :S Lider med dig snäckan!

http://fenixthebasketcase.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards