Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Åååååååj!

Av blomsterbarnet - 12 mars 2009 10:54

Ååh jag blir så ledsen. Jag hatar mat.! Igår hade jag inte ont i magen alls på hela dagen, men jag mådde illa och var yr och skitgrinig fastän jag pumpade i mej vatten, juice och näringsdrycker. Så på kvällen var jag tvungen att äta nåt, jag kunde inte hålla mej längre. Så det slank ner lite mjölkfri vaniljglass och två smörgåsrån. Sen fick det räcka och mitt humör och mående blev avsevärt bättre. Men inte så länge till.. Några timmar senare var det nämligen kört. Fy faan vad ont jag hade. Som tur var så låg jag i sängen och tittade på tv med planen att jag skulle göra det ett tag, men om jag hade velat så hade jag inte kunnat röra på mej. Det gjorde fasiken ont bara man andades. Jävla skit. Det var som knivar i magen i nästan en timme, längst ner till höger i magen. Oroväckande nog. För när jag gjorde koloskopin för ett år sen så satt mina sår just där, precis i början på tjocktarmen, nere till höger i magen. Ingen annanstans hade det gjort ont förräns maten antagligen nådde ner dit. Eller svullen blev jag på en gång jag åt men jag hade inte ont förräns då. Efter ca en timme släppte det och jag kunde röra på mej igen. Får man bli deprimerad eller? Experimentet visade väl helt klart att allt kanske inte står rätt till. Och jag ska vara glad att jag inte klarar av att inte äta pga av illamående och extremt uselt humör, annars hade jag väl varit anorektiker för längesedan. Är det konstigt att man inte vill äta mat när man får såna jävla besvär så fort man stoppar nåt i munnen? Åååååååj!!!!

Idag är jag iaf hemma, jag och min handledare bestämde igår att jag ska vara hemma den här veckan ut och försöka få lite ordning på allt, och så försöka ta nya tag på måndag, vilket låter bra för min del:) Så idag tog jag sovmorgon till klockan tio, sen har jag klämt i mej några smörgåsrån med smör på och ett glas juice. Får se hur magen hanterar det nu då. Snart ska jag ta och plocka lite grejjer i lgh för jag och F ska städa här imorgon och då underlättar det ifall man kan se golvet^^ Sen blir det nog bara att ta det lugnt vid tv;n för jag är inte pigg precis. Klockan halv tre tänkte jag ta bussen ner till torget och göra ett behövligt besök på synsam. Ska be om hjälp att prova ut ett par fina glasögonbågar, och om jag inte hittar några här i Stenungsund så åker jag in till Göteborg på lördag och kollar där istället. Sen bär det av ut på Tjörn där jag ska till F;s pappa på behandling. Nu börjar jag slappna av så mycket när jag är där att jag somnar till så nu är det riktigt skönt att åka dit och sova på torsdagar;) hehe. Och det ska bli intressant att se vad han ser idag. Efter det så ska jag och älsklingen åka tillbaka hit till lgh och så är det bra program på tv;n ikväll. Eller bra och bra, jag ska kolla på "På liv och död" och böla lite;P

Nu måste jag kila, toilett calling!

Pusshejj!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards