Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Nedvärderad och felplacerad.

Av blomsterbarnet - 10 mars 2009 13:37

Hejhej.

Kan börja med att säga att jag satt igår kväll och skrev ett jättelångt inlägg här som försvann när jag skulle spara det. Usch vad jag hatar sånt! Jag får göra ett nytt försök nu och se ifall det funkar som det ska.!

Helgen i Stockholm var en av de värsta helgerna i hela mitt liv. Jag har nog aldrig känt mej så nedvärderad och felplacerad nån gång. Min pojkvän F är kristen och går i Nyapostoliska kyrkan två gånger i veckan (kyrkan härstammar från Tyskland om ni undrar vad det är för nåt). Och det var ungdomarna från församlingen i Göteborg som skulle till Stockholm och träffa ungdomarna där. Och då frågade F mej om jag ville vara med vilket jag givetvis ville för det kändes jättekul att åka till Stockholm. Där har jag inte varit många gånger liksom. Dom enda som inte var kristna av oss nio som åkte var jag och MA, som också var med sin pojkvän. Vi hade förstått det som att lördagen skulle vara fri så att man kunde åka in till stan och kolla och kanske shoppa lite och så. Och på söndagen skulle det vara en gudstjänst, men det kunde man stå ut med för en helg med gratis resa och boende i Stockholm. Jo visst. Vi hamnade i ett kyrkoläger. Med schema från man vaknade tills man skulle lägga sej igen. Och jag och MA kände oss fruktansvärt nedtryckta och nedvärderade av de andra i Sthlms församling för att vi inte var troende. Man kan säga att den här helgen slutade med att man;

1.) Hade panikångest och kände sej inlåst dygnet runt.

2.) Det var massor med problem med min mat.

3.) Man var tvungen att umgås med människor som man starkt kände att de inte tyckte om en. (Inte alla men de flesta).

4.) Jag och MA var med på ungdomstimmen på lördagkvällen som gick ut på att alla skulle sitta och läsa små stycken ur bibeln. Varav de flesta styckena gick ut på att om man inte trodde på Gud så var man dömd, skulle hamna i helvettet osv. Snacka om att känna sej träffad liksom..

5.)  Jag har räknat ut att vi åt eller fikade minst fem gånger om dagen. Och ALLA gånger så bad man tillsammans innan och efter att man ätit/fikat. + att innan vi åkte till Sthlm och när vi kom fram så bad vi. Och innan vi åkte från Sthlm och när vi kommit hem till Gbg så bad vi. Om ni bara kunde ana hur fruktansvärt less jag är på att be!!!!!!!! Och jag gjorde väldigt klart för älklingen när vi kom hem att om han får för sej att sitta hemma nu och be så åker han ut med huvet före..

6.) På söndagen så var definitivt jag, och MA med tror jag, totalt nedbrutna psykiskt av att umgås med alla kristna i församlingen. Och efter att jag och F bråkat vid frukosten på morgonen så beslutade jag och MA att vi skulle åka in till T-Centralen och kolla på Sergels Torg och förhoppningsvis hinna kolla i nån affär. När vi satt och kollade hur mycket pengar vi skulle betala på tunnelbanan så kommer F och M (MA;s pojkvän) med två tunnelbanekort dom lånat av två kompisar i kyrkan och säger att vi kan ta dom istället så slipper vi betala nåt. Okej sa vi och så åkte vi in till T-Centralen. Klockan var tio och så visade det sej att affärerna inte öppnade förräns elva. Efter några fina svordomar köpte vi fika på Espresso House och väntade på att klockan skulle bli elva, ocn när den väl blev det så spurtade vi ett varv på Vero Moda innan vi skyndade oss tillbaka till tunnelbanan för vi skulle vara tillbaka i kyrkan klockan halv tolv. Två stationer innan vi skulle kliva av så klev det på kontrollanter. Vi visade våra kort och tänkte inte nå speciellt på det. Och så visade det sej att kortet som jag hade var ett terminskort som det stod Jacob på på baksidan. Hejja. Så nu sitter jag här med en fet böter på 1200 kr. Faan i helvettes jävla skit vilket oflyt man kan ha!!! Men mest var jag arg för att ingen sagt att man kunde åka fast på kortet, för hade jag vetat om det hade jag lätt betalat 80 kr för en biljett. För jag vet vilken extrem otur jag ständigt dras med.

7.) Efter nedlåtande blickar i kyrkan för att man inte varit med på Gudtsjänsten, mat, fika och tre böner till så bar det äntligen av. Men inte mot Gbg, utan till Norrköping. På ytterligare en gudstjänst.. Suck. Jag och MA strejkade denna gången med och gick över till köpcentrat på andra sidan vägen. Och till min stora glädje fanns New Yorker där. Min absoluta favvoritaffär nr.1:D Så jag sprang in där helt salig och ser massor med fina grejjer jag vill prova. Exakt då ropar dom i högtalarna att affären stänger om fem minuter och att alla ska gå därifrån. Konstigt att det blev så liksom.. Besvikna gick vi in på en krog och åt mat. Jag åt en jättegod kyckligsallad:) Sen gick vi upp till dom andra och då fick vi skit för att vi inte varit med på Gudstjänsten av prästen så att vi kände oss ännu mer nedvärderade och lessna. Och självklart skulle dom fika igen och be några böner och efter det åkte vi äntligen hem.

8.) Min mage har drabbats minst lika hårt som jag av den här helgen. Magen har varit jättekörig, svullen som en ballong och gjort jätte, jätteont från och till. Känns inte alls roligt. Men som tur var eller vad man ska kalla det så har jag varit så ledsen och irriterad hela helgen att jag inte lagt märke till magen. Inte förräns vi kom hem på söndagkvällen insåg jag att jag hade så ont att jag knappt kunde röra mej.. =/ Och den har absolut inte varit snäll igår heller. Suck..


Men jag kan ju säga att jag har aldrig varit så lättad och lycklig över att få komma hem. Jag la mej ner på golvet i hallen och pussade mattan och funderade på att aldrig mer resa mej upp ifall jag var tvungen att åka till kyrkan igen eller nåt. Usch! Det var absolut den allra sista gången som jag hade nåt med den Nyapostoliska kyrkan att göra. Aldrig mer. Dom talar så vitt och brett om att alla får tycka och känna precis som dom vill. Yeah right! Vi som inte är kristna är uppenbarligen inte välkomna iaf..!


Ja, som ni kanske märkt så har denna helg inte varit speciellt trevlig. Inte förräns idag börjar jag känna mej som en människa med lite värde igen. Jag har nog aldrig känt mej så nedtryckt. Men nu ska jag och älsklingen städa lite och åka och handla. Och så måste jag betala min böter också..

Har ni haft en bättre helg än mej? Jag hoppas verkligen det..

Ha det bra allihopa!!

Puss o kraam

 
 
Hellie

Hellie

11 mars 2009 09:07

Usch en sån resa, låter ångestframkallande, minst sagt!

Du har en utmaning hos mig om du vill:
http://homeofhellie.blogspot.com/2009/03/utmaning.html

http://www.homeofhellie.blogspot.com

 
fenix

fenix

11 mars 2009 13:19

Fan vilken galen helg! O.o Vet inte vad jag blir mest förbannad över! Dom där från kyrkan är ju inte riktigt kloka ibland! Hoppas verkligen att du har kunnat repa dig någorlunda nu när du är tillbaka från stockholm.

Ångest med så max otur.. =/ Låter precis som mig.

*skickar en försiktigt internetkram*

http://fenixthebasketcase.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:50

Min nya bloggadress är:   www.kekkeskrypin.blogspot.com

Av blomsterbarnet - 1 augusti 2009 12:25

Hejhej. Det är med lite sorg i hjärtat jag nu meddelar att jag inte ska skriva mer i den här bloggen. Som ni märkt så har det inte varit så mycket skrivande den sista tiden och det är nästan på pricken ett år sedan jag började blogga. Det har hjälpt ...

Av blomsterbarnet - 26 juli 2009 20:33

Hejhej. Nu är jag här igen;) Jaa, dagarna går och här sitter jag. Så känns det. Jag gör inte så mycket. När F är hemma är det roligt för då har man ju nån att prata med och vi går ut och promenerar och lagar mat och så. Men oftast så jobbar han och d...

Av blomsterbarnet - 18 juli 2009 13:01

Jag vill börja med att säga att jag är inte en sån som klagar. Och oftast tycker jag inte synd om mej själv. Så att alla vet det. För jag måste skriva av mej nu för jag är så himla arg. Och ännu värre blir det för att jag tillåter mej själv att påver...

Av blomsterbarnet - 15 juli 2009 20:36

Hejsan! Som ni märker så är det väldig dålig uppdatering här för tillfället. Så jag tänkte att det är bäst att ge er ett livstecken så inte nån tror att jag blivit jättesjuk eller nåt. För jättesjuk är jag inte utan det går riktigt bra med magen. Jag...

Ovido - Quiz & Flashcards